protectie lampje versterker

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

protectie lampje versterker

Bericht door sjakko »

Hey allemaal,

ik ben bijna klaar met mijn nieuwe install,
2 versterkers, 1 condensator, 2 subwoofers aangesloten op een 2000 W, 4 speakers aangesloten op 800 W.
Nu het probleem, mijn 2000W versterker geeft opeens een rood lampje en wil dus niet meer aan!
ff voor de duidelijkheid, ik heb een distributieblok van rockford fosgate waar 1 dikke kabel binnen komt, in 3 dunnere uitkomen, die gaan naar mijn versterkers en condensator. Ik kan prima googleën en heb dus al geprobeerd om:

- een draadje te trekken van mijn remote naar de voeding, nog steeds rood.
- mijn RCA stekkers eruit te halen + de speakerdraden eruit, nog steeds rood.
- aansluiten op de bedrading van de andere versterker die het wel doet, nog steeds rood.
- zekeringen vervangen, die er nog prima uitzagen, nog steeds rood.

Mag ik nu concluderen dat die gewoon naar de eeuwige jachtvelden is? hij is pas een half jaar oud en deed het echt prima.
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Bertus »

Je hebt al het mogelijke gedaan, die is dood. Heb je geen garantie meer?

R.I.P. versterker :?
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: protectie lampje versterker

Bericht door sjakko »

:( snif :(
kan het niet zo zijn dat deze versterker het simpelweg niet fijn vind om zijn stroom te delen met anderen...? vroeger mocht die fijn zelf alle stroom opzuigen;) nu moet die delen met een andere versterker. Of kan het zo zijn dat het aan de kabeldikte kan liggen? hij zat vroeger op de dikste voeding aangesloten.... ik probeer nog even wat. Ik heb nog wel garantie, ik hoop dat ze zich er niet onderuit lullen.
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Bertus »

Voeding maakt niet uit in dit geval, hij gaat meteen in protection als er stroom op komt dus van een belasting kan je niet spreken. het delen met meerdere versterkers moet ook niets uitmaken.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Ma Apr 07, 2008 20:03

Re: protectie lampje versterker

Bericht door ray-e12 »

ja das een gemene en lastige, ik heb ook gehad dat een versterker na een nieuwe installatie er ineens mee ophoud...
rood lampje diverse dingen geprobeerd en niets hielp, ja vloeken... alles loshalen accu loshalen en spontaan het ineens weer doen :shock:
vaag is dat,
wat zou kunnen is dat sommige headunits een zwakke signaaldraadamperage eruit sturen welke misschien te zwak is voor 2 versterkers.
een versterker gaat normaal gesproken alleen aan als hij een signaal krijgt van de hu, zonder dat signaal schiet ie niet aan,(of te zwak) oplossing kan dan zijn nieuwe hu welke minimaal 350 ma stuurdraad geeft, of voor de knutselaars de huidige stuurdraad aansluiten op een relais welke een plus doorschakeld zodra hij een signaal krijgt van de hu.
Maar probeer eerst eens of je aarde goed contact maakt en of je tulpkabels/speakerdraden elkaar niet raken, 1 klein koperstukje is al genoeg.

En anders teruggaan naar de audiozaak waar je de amp hebt gekocht ze vragen of hun willen kijken/doormeten
Als het zo doorgaat met de files...
Is het parkeerprobleem ook gelijk opgelost :D
corollad4d
Full member
Full member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON Zo Jun 22, 2008 09:24

Re: protectie lampje versterker

Bericht door corollad4d »

Welk merk versteker is het ?

Autotec heeft geloof ik het verschijnsel (veelal bij de 4 kanaals versterker) dat de print stuk is, (stieken iets met de remote aansluiting) waardoor de versterker dus intern in protectie schiet...

Misshien kun je het eens googlen op jou merk versterker om zulke 'toevallig veel voorkomende'foutjes eruit te halen...
Als het dan een bekend probleem is, lijkt het me garantie..
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
corollad4d
Full member
Full member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON Zo Jun 22, 2008 09:24

Re: protectie lampje versterker

Bericht door corollad4d »

rotterdammertje schreefCOLONja das een gemene en lastige, ik heb ook gehad dat een versterker na een nieuwe installatie er ineens mee ophoud...
rood lampje diverse dingen geprobeerd en niets hielp, ja vloeken... alles loshalen accu loshalen en spontaan het ineens weer doen :shock:
vaag is dat,
wat zou kunnen is dat sommige headunits een zwakke signaaldraadamperage eruit sturen welke misschien te zwak is voor 2 versterkers.
een versterker gaat normaal gesproken alleen aan als hij een signaal krijgt van de hu, zonder dat signaal schiet ie niet aan,(of te zwak) oplossing kan dan zijn nieuwe hu welke minimaal 350 ma stuurdraad geeft, of voor de knutselaars de huidige stuurdraad aansluiten op een relais welke een plus doorschakeld zodra hij een signaal krijgt van de hu.
Maar probeer eerst eens of je aarde goed contact maakt en of je tulpkabels/speakerdraden elkaar niet raken, 1 klein koperstukje is al genoeg.

En anders teruggaan naar de audiozaak waar je de amp hebt gekocht ze vragen of hun willen kijken/doormeten

Dat prbleem wil wel eens voorkomen ja, alleen 2 a 3 verstekerers moet je al wel kunnen schakelen over de remote...

Geloof dat de TS al geprobeerd heeft om van de 12V+ van de versterker op de remote, en heeft dus zo jou inbreng al uitgesloten.. (leren allemaal bij zo)
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Bertus »

rotterdammertje schreefCOLON wat zou kunnen is dat sommige headunits een zwakke signaaldraadamperage eruit sturen welke misschien te zwak is voor 2 versterkers. Wat hij dus al aangaf is dat hij de RCA los gehaald heeft en dan nog is het rode lampje aan
een versterker gaat normaal gesproken alleen aan als hij een signaal krijgt van de hu, zonder dat signaal schiet ie niet aan,(of te zwak) oplossing kan dan zijn nieuwe hu welke minimaal 350 ma stuurdraad geeft, of voor de knutselaars de huidige stuurdraad aansluiten op een relais welke een plus doorschakeld zodra hij een signaal krijgt van de hu. Ook heeft hij de remote direct op de + gehad, dan heeft dat ook niets meer met de radio te maken omdat hij direct vanaf de accu een constante puls krijgt. Maar probeer eerst eens of je aarde goed contact maakt en of je tulpkabels/speakerdraden elkaar niet raken, 1 klein koperstukje is al genoeg. De radio is goed, ook heeft hij de versterker al aangesloten gehad op de kabels van een versterker die het wel doet wat ook geen resultaat heeft en het dus niet aan een massa ligt. In zijn tekst staat ook dat de speakerkabels los gehaald zijn en de protection lamp nog aan is.
En anders teruggaan naar de audiozaak waar je de amp hebt gekocht ze vragen of hun willen kijken/doormeten
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: protectie lampje versterker

Bericht door sjakko »

bedankt bertus voor de moeite! Het lijkt erop dat er inderdaad niets anders opzit dan terugsturen...
ik heb contact opgenomen met de remcoshop en ik hoop dat alles gefixed wordt!
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: protectie lampje versterker

Bericht door sjakko »

Woow nu branden de hele tijd de zekeringen door als ik hem aansluit haha... dat ding is nie best meer. :lol:
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Bertus »

Duidelijke zaak lijkt mij, opsturen die handel :lol:
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Riesh »

sjakko schreefCOLON...... remcoshop en ik hoop dat alles gefixed wordt!

hmm: :? geld teugvragen en een echte amp kopen
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: protectie lampje versterker

Bericht door sjakko »

je krijgt daar geen geld terug...
Nou dit geloof je toch niet... vandaag langs gegaan bij remco en een nieuwe gekregen, wel schroefde hij er even 1 speakerschroefje uit want ik miste er 1 op m'n oude versterker en dus mocht mijn nieuwe ook niet compleet zijn vond die :lol: :? Maargoed, kan mij het schelen... Ik sluit dat ding aan en poef.... weer mijn zekeringen eruit geklapt :shock: ik dacht misschien kan die slecht tegen condensators:S omdat er dan altijd wat spanning opstaat, ik heb dus even tijdelijk mijn condensator eruit gehaald, nieuwe zekering erin... maar zelfs zonder condensator branden ze telkens door.

Ik begin nu aan mezelf te twijfelen.... echt vreemd, hij heeft altijd zo gedraaid en m'n andere versterker heeft het prima naar zijn zin met dezelfde aansluiting:S
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Bertus »

Doe ff een draadje van je remote naar de + op je versterker en sluit hem onder de motorkap eens rechtstreeks aan op de accu met een paar korte draadjes. Als hij er dan uit klapt dan zit het echt in je versterker.

Wel raar dit :?
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: protectie lampje versterker

Bericht door sjakko »

:D hij doet het ... EINDELIJK :D
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Bertus »

En wat is nou de oplossing???
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Robbie F »

bertus schreefCOLONEn wat is nou de oplossing???
de plus en min omdraaien misschien :lol: :lol:
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: protectie lampje versterker

Bericht door sjakko »

hehe... dit geloof je nie :) ik had waarschijnlijk iets te hard aan me + draad getrokken omdat hij niet door het gaatje wilde ;) nou toen heb ik hem half uit het distributieblok getrokken en was de helf van het draad dus tegen de kale huid van mijn auto gaan zitten, oftewel... ik zat lekker stroom in mijn carrosserie te pompen terwijl dat natuurlijk tegelijkertijd de massa is... Wel raar dat die andere versterker daar geen last van had :o ik vond het al raar dat het lampje van mijn condensator maar bleef branden terwijl die uit stond.
Sorry Remcoshop 8-) deze keer niet jullie schuld (vorige keer wel)
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Co'tje »

en je zag geen vonken??

Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: protectie lampje versterker

Bericht door sjakko »

neu... distributieblokkie lag onder de subkast bij me reservewiel;) daar zie je niet zoveel... gelukkig geen brandje ontstaan zeg :O
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Niek
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1339
GeregistreerdCOLON Zo Okt 23, 2005 14:35

Re: protectie lampje versterker

Bericht door Niek »

geb jij ff geluk gehad dan zeg..
Corolla 1.6 4AFE XLSi '93 - Geschorst
MR2 2.0 3SGE GTi '93 - Mooi weer
BUTTON_POST_REPLY