voorruit bevroren.. van binnen!

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068
GeregistreerdCOLON Di Mei 06, 2008 22:30

voorruit bevroren.. van binnen!

Bericht door R-Auris »

Al een tijdje niet meer gepost hier. Lees nog wel mee maar giga druk met werk en andere dingen :(

Maar heb nu het volgende. Sinds de kou (afgelopen maandag) is me voorruit steeds bevorer aan de binnenkant. Gisteren was het nog niet zo heel erg maar was het best heel nat. En voor je dat met een spons + doekje fatsoenlijk droog hebt zodat je er ook nog door kunt kijken ben je ff verder. (voorruit wat vet + water = smeerboel)

Nu vanmorgen zat het gewoon echt aangevroren. Met als gevolg dat ik dus aan de binnenkant moest krabben. Dat is helemaal geen succes dus climate controll op max ventilator op max en gaan. na 5 min was het half gedooid en weer met doekje + spons aan de gang. 10 min later kon ik eindelijk op pad.
Meteen mijn auto bij het TC (garage..) afgegooid die hebben op lekken gecontroleerd maar niks aan de hand. Waarschijnlijk vocht in blijven hangen van al die regen vorige week en ik rijd niet zo heel veel per dag dus echt heel warm word de auto niet (dit weekend ook niet weg geweest.)

Nu slaapt mijn auto een nachtje warm @ work en staat hij ook hele dag morgen nog binnen met ramen open zodat hopelijk al het vocht uit trekt. Maar als het vocht echt het probleem is zie ik het al wel aankomen met de sneeuw die voorspeld is. Dan komt het net zo hard weer terug. (nu een iQ bij om naar t werk te gaan morgen)

Vorig jaar overigens totaal geen last van gehad ook niet met vorst of sneeuw of wat dan ook.

Iemand anders nog een idee wat er aan de hand kan zijn en een oplossing?
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Re: voorruit bevroren.. van binnen!

Bericht door MzKzM »

D'r zal toch op een of ander manier water binnen komen, hetzj via de deurrubbers, dakraam, kofferklep, achterlichten (bij mij was dit het geval) reservewielkuipplug, noem maar op. Even alles nalopen en zonodig insmeren met siliconenvet (droogt niet uit in tegenstelling tot vaseline)
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068

Bericht door R-Auris »

ow. daar zeg je wat
reservewielplug ding.. daar heeft al eerder water in gestaan.
rubbers enzo hebben ze vandaag gecontroleerd. was niks aan de hand.
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

MzKzM schreefCOLOND'r zal toch op een of ander manier water binnen komen, hetzj via de deurrubbers, dakraam, kofferklep, achterlichten (bij mij was dit het geval) reservewielkuipplug, noem maar op. Even alles nalopen en zonodig insmeren met siliconenvet (droogt niet uit in tegenstelling tot vaseline)

ja maar het heeft afgelopen weken ook behoorlijk geregend dus je stapt meestal ook zeiknat in je auto wat in je interieur gaat zitten enz, dat zorgt er ook voor dat een auto van binnen vochtiger is.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

idd, en rij je veel korte stukjes?

Dan heb je ook meer last van condens in de auto.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

Don had daar ooit een oplossing voor,dacht dat deze was de kachel op de max, de luchtstroom van buiten naar binnen open zetten (ipv circuleren binnenlucht ) dan gaan de klep(pen) naar het motorgedeelte open voor de aanzuiging van de buitenlucht. dan kiezen voor de stand blazen door de roosters op dash en voeten .dit zou zorgen dat er lucht naar binnen kan, maar de vochtige lucht ook naar buiten kan en het condens dus niet aan de binnenkant van je ruit blijft hangen en bevriest ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068

Bericht door R-Auris »

Joseppe zo staat hij altijd ;) naja. meestal smorgens op ruit en voeten. en altijd opvan buitenaf aanvoeren. enkel als ik door een boerendorp rijd en t stinkt zet ik hem binnen circuleren aan :P

maar rijd veel korte stukjes ja. zal het probleem ook deels zijn. auto word niet door en door warm. vreemde vind ik wel dat ik vorige winter nergens last van had iig niet van het water op de voorruit van binnen ofzo. en toen deed ik toch niks anders :P
Laatst gewijzigd door 1 op R-Auris, in totaal 0 keer gewijzigd.
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

rubbers al ingevet/ingespoten met siliconenspray?

zag bij de gamma een automatische vooruitontdooier, met accu en timer.......... zag er niet verkeerd uit ;)
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Anders zou je nog eens kunnen proberen om als tijdelijke oplossing een vochtvreter in de auto te zetten als het erg vochtig is in de auto. Pas wel op dat dat ding niet omvalt met het rijden, die korrels wil je niet los in de auto hebben liggen, dat is echt troep
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908

Bericht door Leon »

Joseppe schreefCOLONzag bij de gamma een automatische vooruitontdooier, met accu en timer.......... zag er niet verkeerd uit ;)
Zoiets heb ik ook overwogen, maar ze schijnen niet echt heel goed te werken. Als ze op een accu werken, zijn ze al leeg op het moment dat de voorruit nog maar eens klein beetje ontdooid is.
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068

Bericht door R-Auris »

Leon schreefCOLONAnders zou je nog eens kunnen proberen om als tijdelijke oplossing een vochtvreter in de auto te zetten als het erg vochtig is in de auto. Pas wel op dat dat ding niet omvalt met het rijden, die korrels wil je niet los in de auto hebben liggen, dat is echt troep
Als het probleem niet is opgelost straks na een nacht+dag droog en warm staan met alles open dan zal ik dat wel proberen.. dan zet ik die gewoon snachts in de auto en niet onder het rijden haha.
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

Leon schreefCOLON
Joseppe schreefCOLONzag bij de gamma een automatische vooruitontdooier, met accu en timer.......... zag er niet verkeerd uit ;)
Zoiets heb ik ook overwogen, maar ze schijnen niet echt heel goed te werken. Als ze op een accu werken, zijn ze al leeg op het moment dat de voorruit nog maar eens klein beetje ontdooid is.

standverwarming is dan idd een stuk beter, maar ook vrij kostbaar nog. wil het wel zelf al lange tijd hebben, vooral omdat het van auto naar auto mee te nemen is en dus vrij lang meegaat ;)
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908

Bericht door Leon »

Ik had het bij m'n E9 vooral bij de achterruit. Daarvoor had ik in de kofferbak de vochtvreter op een stuk MDF vastgezet, zodat ie niet makkelijk kom omvallen.
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

R-Rolla schreefCOLONJoseppe zo staat hij altijd ;) naja. meestal smorgens op ruit en voeten. en altijd opvan buitenaf aanvoeren. enkel als ik door een boerendorp rijd en t stinkt zet ik hem binnen circuleren aan :P

maar rijd veel korte stukjes ja. zal het probleem ook deels zijn. auto word niet door en door warm. vreemde vind ik wel dat ik vorige winter nergens last van had iig niet van het water op de voorruit van binnen ofzo. en toen deed ik toch niks anders :P
Vergeet niet dat we erg veel regen hebben gehad de laatste tijd.

Zoals Arco al heeft gezegt. Een paar keer met een natte jas in de auto zorgt al voor meer vocht in de auto, dat in combi met de auto niet echt goed warm (kunnen) rijden zorgt ervoor dat het vocht er niet uit kan.

Rij anders eens een flink stuk (75-100km?) dan moeten de problemen wel weg zijn lijkt me.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

dat zeker, wat ik meestal doe is als ik rij, de verwarming op zijn max. de ventilator ook en dan het raam op een kier zodat alles naar buiten geblazen word aan vocht.

als je een airco hebt is het nog makkelijker, hoogste stand verwarming en dan de airo gewoon aan, daar zit al een ontvochtiger in ;)
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

en anders gewoon de airco een tijdje aanzetten die haalt het vocht ook wel uit de lucht. sinds ik de mazda heb ben ik heilig overtuigd van het nut van een airco. heerlijk je auto, starten airco aan en dan krabben, en gewoon geen last van beslagen ruiten waar ik met welke auto dan ook altijd last van had ..

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068

Bericht door R-Auris »

airco / climate controll staat altijd aan.. naja bijna altijd. maar ben met 10/15 min op t werk. ligt eraan hoeveel stoplichten (binnendoor) en ja weet dat kan ik best fietsen maar ik ben geen fiets mens en heb niet voor niets toyota gekocht :lol:

anyway.. vanacht/morgen staat hij dus warm met deuren open.. en vanaf vrijdag heb ik vakantie en vrijdag ga ik misschien naar eindhoven. is wel stukje rijden dan is hij in ieder geval goed warm.
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

mijn auto heeft momenteel ook wat kleine opstartprobleempjes maar dat hoort bij de winter.

blok vind het idd niet echt leuk om van -7 opeens mij binnen een paar minuten een warm interieur te geven en dan ook nog eens te vervoeren door deze koude dagen, viel me vandaag op dat tijdens het rijden de temp.meter links van het midden naar een stukje onder het midden even zakte dit terwijl alle vloeistoffen op niveau zijn en ik er al een heel stuk en tijdsduur mee gereden had....... mijn conclusie was dat hij het even moeilijk had met de buitentemp. en daardoor dus wat meer gekoeld werd ;) .

bevroren binnenruit heb ik alleen gehad bij mijn seat........binnen krabben was een hele ervaring opeens :shock: .

op ten duur anti condensdoek/spuitbusje gekocht, dat erop gespoten en goed uitgesmeerd en toen ging het enigszins.

zowiezo heb ik voor dit soort problemen heel het jaar door een microvezel galzendoek (koidoekje met van die ruitjes erop van de action) voorin liggen, even heen en weer vegen en weg is het ;) . ook ideaal voor het verwijderen van zuignapafdrukken van het navigatiesysteem om autokrakers niet op verkeerde gedachtes te brengen, woon tenslotte in arnhem he :lol:
Gebruikers-avatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3052
GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24

Bericht door corollapowerrr »

Als jij zegt dat je al een keer water in je reservewielkuip hebt gehad is bij mij 1 van de achterlichten, of je kleprubber verdacht. water stroomt namenlijk nooit omhoog en zal altijd het laagste punt opzoeken. De plug zou kunnen gezien de hevige regnval van de laatste tijd, maar dan zou het opspattende water langs de plug op komen en niet meer weg kunnen, meestal is het zo, dat als water er van 1 kant in kan dat het van de andere kant ook weer weg kan. Dus als je plug niet goed af zou dichten zou je maar tijdelijk water in je bak hebben, het zou er immers ook weer uit kunnen. Kijk je achterlichten maar eens goed na, het valt namelijk helemaal niet op als die lekken. Het water loopt achter de bekleding langs het blik naar binnen.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Bericht door CoupÉter »

me broer heeft altijd last van beslagen ruiten binnen..

ik wil het voorkomen en nu zetten we elke avond de stand aan van binnen circulatie. Dit helpt echt. Misschien is dat ook een optie.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Bericht door AudioSystemRolla »

als je veel vocht in de auto blijft houden dan zitten er meer van die afwaterpluggen in de deuren etc als daar vocht blijft staan heb je ook last van deze klachten ;)
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
joo
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON Di Jun 17, 2008 19:43

Bericht door joo »

Heb je de interieur filter al wel eens vervangen die kan ook vervuilt zijn en misschien wel vochtig zijn.(vanwege alle regen)

Zo krijg je ook vocht op je voorruit misschien?
Toyota MR2 1.8 vvt-i ZZW30 2005
Toyota Starlet 1.3 DX Automaat 1985
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068

Bericht door R-Auris »

Interieur filter is al eens vervangen ja dit jaar met grote beurt dacht ik. En hebben ze ook nog nagekeken van de week.

Vrijdag nog naar eindhoven geweest auto ruim 2 uur aan gehad met airco aan dus hopelijk ff geen last meer nu :P
SX-Superfly
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON Vr Aug 31, 2007 14:53

Bericht door SX-Superfly »

heb ik ook wel eens last van... even 5 minuten zo'n elektrische camping kachel in de auto zetten, dan ist allemaal zo weg en heb je geen druppen op het raam e.d.
Toyota Corolla G6-R - black metallic - Sebring einddemper - APEX onderstel - 16" O.Z. velgen
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Maar het vocht verdampt weer in de lucht, en keert dus terug zodra de lucht weer afkoelt. Zet eens een vochtvreter in de auto met de circulatie op dicht, en trek al het vocht eruit:)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Japanese Performance
Full member
Full member
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON Do Jan 01, 2009 19:29

Bericht door Japanese Performance »

vocht in de auto voorkom je niet denk ik, zodra je instapt met sneeuw en prut je neemt altijd vocht mee.
plus adem etc etc, vocht zit altijd in een auto... en kan dus bevriezen.

ik had een fles drinken achterin liggen die was ook veranderd in een stuk ijs :)
Projects: ae82gt ae86gt lancer evo4 rs carina ta60 4age 16v

http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636

Bericht door Joseppe »

Japanese Performance schreefCOLONvocht in de auto voorkom je niet denk ik, zodra je instapt met sneeuw en prut je neemt altijd vocht mee.

ik had een fles drinken achterin liggen die was ook veranderd in een stuk ijs :)

dr gaan hele liters per jaar door je auto heen, zitten niet voor niets roosters/gaatjes vaak onder in de deuren :lol: .

Daarom staan op de sloop (autoambulances van de sloop) vaak ook de ruiten open van een auto. Tante van me zette ooit een kadett 1.5 jaar weg met dichte ruiten....... hele bekleding was om zeep door schimmel omdat het ding de ramen dicht had.......

zag er wel mooi uit, helaas nooit foto's van gemaakt :lol: . zelfs het plafond was groen uitgeslagen :shock:
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 431
GeregistreerdCOLON Do Jul 23, 2009 08:21

Bericht door MarkDoif »

Gatver wat een vies verhaal van die kadett, haha!
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
Japanese Performance
Full member
Full member
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON Do Jan 01, 2009 19:29

Bericht door Japanese Performance »

Joseppe schreefCOLON
Japanese Performance schreefCOLONvocht in de auto voorkom je niet denk ik, zodra je instapt met sneeuw en prut je neemt altijd vocht mee.

dr gaan hele liters per jaar door je auto heen, zitten niet voor niets roosters/gaatjes vaak onder in de deuren :lol: .

Daarom staan op de sloop (autoambulances van de sloop) vaak ook de ruiten open van een auto. Tante van me zette ooit een kadett 1.5 jaar weg met dichte ruiten....... hele bekleding was om zeep door schimmel omdat het ding de ramen dicht had.......

zag er wel mooi uit, helaas nooit foto's van gemaakt :lol: . zelfs het plafond was groen uitgeslagen :shock:
waarom kwoot je dat op mijn bericht? ik zeg net het zelfde ?
Projects: ae82gt ae86gt lancer evo4 rs carina ta60 4age 16v

http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068

Bericht door R-Auris »

Hoe dan ook.. Probleem niet echt weer gehad sinds hij nacht droog heeft gestaan. Enkel afgelopen maandag nog gehad maar toen had ik het hele weekend niet meer gereden. Rest van de week enkel aan de buitenkant hoeven krabben en niet van binnen!
BUTTON_POST_REPLY