Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block
ModeratorCOLON Moderator
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Ben heel benieuwd naar je dynoresultaten. Ik wil zelf eigenlijk de SAFC route gaan. Nadeel is alleen dat je dan niet het ontstekingstijdstip kan aanpassen, terwijl je daar wel heel veel power mee wint. Misschien dat jou projectje mijn plannen kan ombuigen 
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Bas, jij moet gewoon eens met Wes een middagje babbelen, wat die je allemaal kan vertellen over de FTE, daar krijg jij nog een hele zooi plannen van 
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Ik heb vroeger al eens op SCH gezegd dat een Blitz ECU enz gewoon wordt onderschat. Buiten het feit dat je veilig zonder speed en fuelcut rijdt, heeft die gewoon betere onstekings- en fuelmappen die écht niet zomaar uit de lucht zijn gevallen in Japan. Daar zit wel de nodige research in.
Mooie pup overigens Wes!!
Mooie pup overigens Wes!!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Idd de ecu's worden onderschat, dit komt omdat ze voor bepaalde setups zijn voorgeprogrameerd. Het is natuurlijk niet de ideale map die je krijgt zoals je van een standalone systeem zou krijgen. Maar deze ecu houdt een bepaald Air/Fuel target aan en dat maakt em zo veelzijdig.
Ik heb weleens met iemand uit Malta contact gehad en die had met een Blitz K26 turbo, alleen gesmeede zuigers op 1.6 bar samen met een blitz ecu en een HKS pfc F-con (die ik ook nog heb) en grotere injectoren rond de 280 pk uit zijn 1300cc tje gehaald. Ook in Jamaica zit er iemand die dit voor elkaar krijgt. Dus worden de premaped ecu's onderschat dacht het wel!!
Ik heb weleens met iemand uit Malta contact gehad en die had met een Blitz K26 turbo, alleen gesmeede zuigers op 1.6 bar samen met een blitz ecu en een HKS pfc F-con (die ik ook nog heb) en grotere injectoren rond de 280 pk uit zijn 1300cc tje gehaald. Ook in Jamaica zit er iemand die dit voor elkaar krijgt. Dus worden de premaped ecu's onderschat dacht het wel!!
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Dus wat je in feite doet is de Blitz ECU gebruiken als geherprogrammeerde ECU die je vervolgens weer een beetje 'tuned' door er een brandstofcomputer achter te hangen? Dat is op zich wel heel slim natuurlijk, maar ook wel een beetje dubbelop.
Wes wij moeten eens babbelen!!!
Wes wij moeten eens babbelen!!!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
nou tis zo dat er namelijk wel een limit aan een pre mapped ecu zit natuurlijk, maar mocht je eventueel meer vermogen gaat vragen dat de ecu kan fuelen dan is het handig om de PFC F-con eraan te hangen om zo nog gewoon met de agressivere getimede map te rijden en toch de benzine toevoer voor het hoge vermogen kan aanpassen doormiddel van de GCC dat is gewoon een groot voordeel...
En we zullen binnekort es ff uitgebreid babbelen over de zaak haha
En we zullen binnekort es ff uitgebreid babbelen over de zaak haha
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Voordat we beginnen: What the hell is je GCC?
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Nou kijk de HKS pfc f-con is de computer met de ruwe fuel maps erop, dan heb je een IPM dat betekent Injector pulse monitor. hiermee kan je de dutycycle van je injectoren in de gaten houden doormiddel van een meter. Dan heb je dus ook nog een GCC dit wil zeggen Graphic control computer, met dit kastje kan je je F-con bij 6 verschillende toeren gebieden beinvloeden door van 0 tot 12% de fueling aan te passen (dus meer of minder inspuiting)
Dit was vroeger een compleet pakket dat ze maakten, ook zat hier nog een fuel cut defender bij en een speedcut defender en ik geloof dat ze ook nog een air fuel ratio kastje hadden waar je de auto zijn benzine inspuiting in closed loop licht kan aanpassen...
Ook een boostcontroller hoorde bij dit pakket maar is allemaal niet noodzakelijk om dit te gebruiken.
nog meer vragen

Dit was vroeger een compleet pakket dat ze maakten, ook zat hier nog een fuel cut defender bij en een speedcut defender en ik geloof dat ze ook nog een air fuel ratio kastje hadden waar je de auto zijn benzine inspuiting in closed loop licht kan aanpassen...
Ook een boostcontroller hoorde bij dit pakket maar is allemaal niet noodzakelijk om dit te gebruiken.
nog meer vragen
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Hahaha...wat zei ik je nou nog op Full-Speed Bas 
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Zo dan! Die Wes heeft wel verstand van zaken als ik die lap tekst zo eens doorlees! 
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
ccloots
- Junior member

- BerichtenCOLON 114
- GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 19:29
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
eventjes off-topic......
je woont een dorp verder als mij, ben je nog nooit tegen gekomen volgens mij
kwam je nu pas tegen op het forum, je hebt in ieder geval wel verstand van zaken zie ik
grtz
je woont een dorp verder als mij, ben je nog nooit tegen gekomen volgens mij
kwam je nu pas tegen op het forum, je hebt in ieder geval wel verstand van zaken zie ik
grtz
Toyota rijden zit in de genen
Mijn opa reed Toyota, mijn vader rijd Toyota, dus ik rij Toyota
Toyota Corolla E12 Wagon, Linea Sol, 2.0 Turbo D4-D, Chipset, Dark Blue
Mijn opa reed Toyota, mijn vader rijd Toyota, dus ik rij Toyota
Toyota Corolla E12 Wagon, Linea Sol, 2.0 Turbo D4-D, Chipset, Dark Blue
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Ah kijk...dan zit je nog redelijk dicht bij ons ook 
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
ccloots
- Junior member

- BerichtenCOLON 114
- GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 19:29
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
ja das waar, een drie kwartier/uurtje rijden ongeveerBlof-fan schreefCOLONAh kijk...dan zit je nog redelijk dicht bij ons ook
Toyota rijden zit in de genen
Mijn opa reed Toyota, mijn vader rijd Toyota, dus ik rij Toyota
Toyota Corolla E12 Wagon, Linea Sol, 2.0 Turbo D4-D, Chipset, Dark Blue
Mijn opa reed Toyota, mijn vader rijd Toyota, dus ik rij Toyota
Toyota Corolla E12 Wagon, Linea Sol, 2.0 Turbo D4-D, Chipset, Dark Blue
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
zo tijdje stil geweest hiero, druk gehad met vanalles en nog wat 
Ik ben ondertussen getrouwt, we zijn op vakantie geweest, we hebben een nieuwe auto erbij gekocht, we zijn druk met onze pup bezig nog steeds.
ff opsommen:
Begin dit jaar hebben we een Duitse dog pup gekocht dus die zijn we druk aant opvoeden en lekker wandelen natuurlijk en verzorgen.
Begin juni hebben wij een nieuwe auto erbij gekocht, de oude mitshubitsi colt van mijn vriendin is de deur uit gegaan en we hebben er een mooie Toyota Avensis linea luna 2.0 wagon voor terug gekocht (foto's komen nog) dit met aanzien van een hele grote hond en gezinsuitbreiding straks. De Avensis rijdt super, heerlijk lux en de 160pk 2.0 liter motor trekt em goed vooruit
!
Op 20 augustus dit jaar zijn ik en mijn inmiddels dus vrouw Samantha in het huwlijks bootje gestapt. Dit lag al van het vorige jaar in de planning dus na een hoop geregel en gedoe is het een fantastische dag geworden met super weer en veel gezelligheid!
En mijn trouwauto is hier vrij bekend neem ik aan
! (foto's komen nog
)
We zijn ook nog vollop in onze tuin bezig (vrij groot) dus daar ben ik ook nog super druk mee, laatste tijd veel bijgeklust en auto's opgelapt en onderhouden. En nu krijg ik hopelijk weer wat meer tijd om mijn corolla weer wat aandacht te geven
.
Heb al weer een hoop wilde plannen met het motorblok en turbo en dergelijke..... het oude FTE blok is alweer compleet uit elkaar gehaald en ben aant denken wat ik precies mee ga doen.
Ow en ook ondertussen een klein updateje van de corolla is dat de velgen nu dezelfde kleur zwart zijn als het dak en de motorkap en ook de rand is nu wit
(foto's volgen nog)
En ik woon eigenlijk heel vlak bij jou in de buurt nu want ik woon in de maststraat en jij achter waar de oude basisschool stond is het niet waar? ik zie je wel eens vaker rijden en je corolla ook als ik met de hond ga wandelen
.
Ook zag ik je auto de vorige keer bij Wiericks staan
Ik ben ondertussen getrouwt, we zijn op vakantie geweest, we hebben een nieuwe auto erbij gekocht, we zijn druk met onze pup bezig nog steeds.
ff opsommen:
Begin dit jaar hebben we een Duitse dog pup gekocht dus die zijn we druk aant opvoeden en lekker wandelen natuurlijk en verzorgen.
Begin juni hebben wij een nieuwe auto erbij gekocht, de oude mitshubitsi colt van mijn vriendin is de deur uit gegaan en we hebben er een mooie Toyota Avensis linea luna 2.0 wagon voor terug gekocht (foto's komen nog) dit met aanzien van een hele grote hond en gezinsuitbreiding straks. De Avensis rijdt super, heerlijk lux en de 160pk 2.0 liter motor trekt em goed vooruit
Op 20 augustus dit jaar zijn ik en mijn inmiddels dus vrouw Samantha in het huwlijks bootje gestapt. Dit lag al van het vorige jaar in de planning dus na een hoop geregel en gedoe is het een fantastische dag geworden met super weer en veel gezelligheid!
En mijn trouwauto is hier vrij bekend neem ik aan
We zijn ook nog vollop in onze tuin bezig (vrij groot) dus daar ben ik ook nog super druk mee, laatste tijd veel bijgeklust en auto's opgelapt en onderhouden. En nu krijg ik hopelijk weer wat meer tijd om mijn corolla weer wat aandacht te geven
Heb al weer een hoop wilde plannen met het motorblok en turbo en dergelijke..... het oude FTE blok is alweer compleet uit elkaar gehaald en ben aant denken wat ik precies mee ga doen.
Ow en ook ondertussen een klein updateje van de corolla is dat de velgen nu dezelfde kleur zwart zijn als het dak en de motorkap en ook de rand is nu wit
ccloots schreefCOLONeventjes off-topic......
je woont een dorp verder als mij, ben je nog nooit tegen gekomen volgens mij![]()
kwam je nu pas tegen op het forum, je hebt in ieder geval wel verstand van zaken zie ik![]()
grtz
En ik woon eigenlijk heel vlak bij jou in de buurt nu want ik woon in de maststraat en jij achter waar de oude basisschool stond is het niet waar? ik zie je wel eens vaker rijden en je corolla ook als ik met de hond ga wandelen
Ook zag ik je auto de vorige keer bij Wiericks staan
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Wesje! Je leeft nog! 
Werd wel weer eens tijd voor een up-date he
Dus de full options Avensis bevalt wel?
Mooi ding man (moet je nu ook niet lid worden van het Carina-Avensis forum?
)
Helemaal vergeten dat je deze zomer getrouwd was man!

Onder het mom van beter laat dan nooit: Zowel jij als Samantha gefeliciteerd!
De pup is zeker wel wat gegroeid sinds de laatst keer dat ik een foto zag?
Laat die foto's maar komen!
Werd wel weer eens tijd voor een up-date he
Dus de full options Avensis bevalt wel?
Helemaal vergeten dat je deze zomer getrouwd was man!
Onder het mom van beter laat dan nooit: Zowel jij als Samantha gefeliciteerd!
De pup is zeker wel wat gegroeid sinds de laatst keer dat ik een foto zag?
Laat die foto's maar komen!
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Hey Wes, gefeliciteerd met je huwelijk en met je gezinsuitbreiding!
Begrijp ik nou goed dat je een complete FTE uit elkaar hebt liggen thuis?
Begrijp ik nou goed dat je een complete FTE uit elkaar hebt liggen thuis?
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Hij had z'n vorige blokje nog liggen Bas, maar die verbruikte volgens mij behoorlijk wat olie als ik het me goed herriner.
Hij heeft er toen nog een van iemand van het Starlet forum overgekocht en ze even omgewisseld
Dat eerste blokje ligt nu dus uit elkaar
Eigenlijk al tegen gekomen wat er mis mee was wes?
Hij heeft er toen nog een van iemand van het Starlet forum overgekocht en ze even omgewisseld
Dat eerste blokje ligt nu dus uit elkaar
Eigenlijk al tegen gekomen wat er mis mee was wes?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
JeroenE
- President member

- BerichtenCOLON 1390
- GeregistreerdCOLON Za Nov 27, 2004 20:08
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Wes en Samantha, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Een goeie vriend van me is ook afgelopen 20 augustus getrouwd.
Ik ben erg benieuwd wat je allemaal van plan bent met de FTE
. Maar jou kennende gaat dat helemaal goed komen!
Ik ben erg benieuwd wat je allemaal van plan bent met de FTE
(1st street legal)> Corolla E11 V6
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Dank jullie wel 
@ bas er is nog geen gezins uitbreiding maar komt er wel
En idd tis mijn oude blok, ik heb er helemaal niets vreemds aan kunnen ontdekken tot nu toe op het zicht.
Alleen een heel klein beetje schade aan drijfstang lagerschaal nummer 3, dit kan gekomen zijn toen ik nog op iets verhoogde druk reedt met het standaard spruitstuk (vanwege de restrictie in de 3e runner van het ori spruitstuk) maar daar kan het niet van gekomen zijn.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het een stel zuiger veren waren die het begeven hadden maar ze waren een beetje aangekoekt en dat was alles
heel vreemd......
Maar zal wel goedkomen
nu nog iemand vinden hier in de buurt die het blok voor mij straks kan checken en voor een leuke prijs kan bewerken 
@ bas er is nog geen gezins uitbreiding maar komt er wel
En idd tis mijn oude blok, ik heb er helemaal niets vreemds aan kunnen ontdekken tot nu toe op het zicht.
Alleen een heel klein beetje schade aan drijfstang lagerschaal nummer 3, dit kan gekomen zijn toen ik nog op iets verhoogde druk reedt met het standaard spruitstuk (vanwege de restrictie in de 3e runner van het ori spruitstuk) maar daar kan het niet van gekomen zijn.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het een stel zuiger veren waren die het begeven hadden maar ze waren een beetje aangekoekt en dat was alles
heel vreemd......
Maar zal wel goedkomen
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Overmaatse zuigers en volledig geforged straks? Dat wordt leuk!!!Wes schreefCOLONnu nog iemand vinden hier in de buurt die het blok voor mij straks kan checken en voor een leuke prijs kan bewerken
v.w.b. het olieverbruik; ik heb er ook flink last van inmiddels. Voornamelijk na de aanpassingen aan m'n blok van afgelopen jaar. Had jij ook last van rookpluimen uit de uitlaat? Bij mij wordt de olietemperatuur meer dan 110°C. Hoe was dat bij jou? Ik rij overigens ook op Kroon Olie momenteel...
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
das idd wel de bedoeling idd, maar moet even kijken welke onderdelen ik ga gebruiken en misschien dat ik wel een 5E-FTE wil bouwen voor meer koppel, maar het laten checken en bewerken is zo verschrikkelijk duur 
Hoeveel olie verbruik jou FTE nu dan? En nee van pluimen had ik geen last....
Vind het ook zo raar dat ik eigenlijk niets noemenswaardig heb gevonden in het blok (behalve dan bij de krukas die zit er nog in)
Mijn olie temp lag ook heel hoog rond de 115 graden celsius, dus heb toch een heel sterk vermoeden dat dit aan de gewone huis tuin en keuken olie ligt die we gebruiken..
Hoeveel olie verbruik jou FTE nu dan? En nee van pluimen had ik geen last....
Vind het ook zo raar dat ik eigenlijk niets noemenswaardig heb gevonden in het blok (behalve dan bij de krukas die zit er nog in)
Mijn olie temp lag ook heel hoog rond de 115 graden celsius, dus heb toch een heel sterk vermoeden dat dit aan de gewone huis tuin en keuken olie ligt die we gebruiken..
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Kan Westec niks voor je betekenen Wes? Als je je lidmaatschap nou weer eens ff in orde maakt
dan kun je daar nog CCNL korting krijgen als het goed is 
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Bas Carwash
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1555
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Een 5E-FTE
Dat is dik. Mooiste is dan een 5E-FHTE natuurlijk
Maar ja, zie die maar eens te vinden. Wat is je target eigenlijk? 300pk of zo? Want die kant ga je wel uit met een 5E-FTE natuurlijk.
Mijn FTE verbruikt momenteel (waarbij ik overigens ook lekkage had langs de druksensor) ongeveer een liter op 1000km. Puur verbranden van olie is ±1 liter per 2000km denk ik. Maar ja, ik reed tijdens de toerrit in Zeeland met olie die op een gegeven moment 120°C werd!
Als je dat adres gevonden hebt voor Silkolene olie dan laat je het maar weten. Dan bestel ik ook meteen een kannetje!
Mijn FTE verbruikt momenteel (waarbij ik overigens ook lekkage had langs de druksensor) ongeveer een liter op 1000km. Puur verbranden van olie is ±1 liter per 2000km denk ik. Maar ja, ik reed tijdens de toerrit in Zeeland met olie die op een gegeven moment 120°C werd!
Als je dat adres gevonden hebt voor Silkolene olie dan laat je het maar weten. Dan bestel ik ook meteen een kannetje!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
jah Westec is zeker een optie, heb jij ook goede ervaringen mee toch met je 4age?? Maar vond ze wel prijzig, was er al eens langs geweest en de prijzen die ze toen noemde waren vrij hoog meen ik (weet niet meer hoe hoog waarschijnlijk te hoog dat ik het gelijk vergeten ben)Blof-fan schreefCOLONKan Westec niks voor je betekenen Wes? Als je je lidmaatschap nou weer eens ff in orde maaktdan kun je daar nog CCNL korting krijgen als het goed is
@ bas;
Ja een 5E-FHTE zou ideaal zijn maar gezien ze hier bijna niet te vinden zijn zal het lastig worden, maar als ik een gewone 5E-FTE bouw met FHE drijfstangen en de FHE nokken dan ben ik er ook eej
Maar is nog toekomst muziek eerst maar weer es ff de materialen bij elkaar krijgen ervoor haha en rustig aan de tijd nemen wat de beste setup zal worden... zou er dan toch ook inplaats van de CT20 graag een TD04 of een k24 turbo opzetten (TD04 heb ik hier toevallig ook al liggen
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Westec is best aan de prijs jah, maar die vent weet erg goed waar ie mee bezig is en levert echt vakwerk af
Ik was inderdaad erg tevreden over m'n GE'tje
Ik was inderdaad erg tevreden over m'n GE'tje
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Zo vanmiddag bij de Toyota dealer geweest ff een compressie test laten doen..... Hij gaf namelijk weer olie op en liep als een subaru
Jahoor 3de cilinder verliest compressie, dus een paar druppeltjes olie in de verbrandings kamers laten valllen om zo de klep seals uit te sluiten en idd zijn dus de zuigerveren hoogst waarschijnlijk die het moeilijk gekregen hebben
dikke pech dus.
Nu ga ik dus es even bekijken wat ik nu met de reserve 4E-FTE ga doen, of opnieuw OEM reviseren of met gesmeede onderdelen aan de gang gaan.
Ook ga ik nog proberen om de motor te flushen met engine flush om zo miss een vastzittende zuigerveer los te krijgen (mocht dat het probleem zijn) en dus de motor nu met de juiste olie te vullen en een nieuw filter erop kijken wat dat doet.
Dus binnen kort weer een hoop werk aan de winkel
Jahoor 3de cilinder verliest compressie, dus een paar druppeltjes olie in de verbrandings kamers laten valllen om zo de klep seals uit te sluiten en idd zijn dus de zuigerveren hoogst waarschijnlijk die het moeilijk gekregen hebben
Nu ga ik dus es even bekijken wat ik nu met de reserve 4E-FTE ga doen, of opnieuw OEM reviseren of met gesmeede onderdelen aan de gang gaan.
Ook ga ik nog proberen om de motor te flushen met engine flush om zo miss een vastzittende zuigerveer los te krijgen (mocht dat het probleem zijn) en dus de motor nu met de juiste olie te vullen en een nieuw filter erop kijken wat dat doet.
Dus binnen kort weer een hoop werk aan de winkel
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7603
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
Reed je nu nog steeds met de stock internals dan Wes? Ik dacht eigenlijk dat er al gesmeede zuigers in zaten bij jou.
Wel balen joh, dat ook dit blok weer met je olie aan de haal gaat. Is het een bekend FTE kwaaltje?
Wel balen joh, dat ook dit blok weer met je olie aan de haal gaat. Is het een bekend FTE kwaaltje?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31
nee waren nog gewoon standaard internalls
, maar tis gewoon waarschijnlijk verkeerde olie geweest tot 2 keer toe.
Ik had nou ongeveer 180 whp en dat moet een standaard 4E-FTE betrouwbaar en goed kunnen hebben mits de goede olie erin zit ben ik nu te laat achter gekomen
Maar we gaan gewoon stug verder haha de 4E-FTE komt gewoon weer terug
!!!
Ik had nou ongeveer 180 whp en dat moet een standaard 4E-FTE betrouwbaar en goed kunnen hebben mits de goede olie erin zit ben ik nu te laat achter gekomen
Maar we gaan gewoon stug verder haha de 4E-FTE komt gewoon weer terug
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: weer compressie kwijt
Zo heb hier nog een paar foto's van de corolla toen ik hem heb gebruikt als trouwauto
!!


Hier nog een met de getuigen van mijn kant (mijn broers)

Ondertussen zoals je op de foto's misschien niet zo goed ziet is dat de velgen dezelfde kleur zwart hebben gekregen als de auto en de lippen zijn wit gespoten ook weer in dezelfde kleur als de corolla


Hier nog een met de getuigen van mijn kant (mijn broers)

Ondertussen zoals je op de foto's misschien niet zo goed ziet is dat de velgen dezelfde kleur zwart hebben gekregen als de auto en de lippen zijn wit gespoten ook weer in dezelfde kleur als de corolla
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
Re: Wes zijn Rolla restyled: weer compressie kwijt
Had vandaag ook het idee om een custom catchcan te maken voor in de corolla, hij is van 5mm dik aluminium plaat gemaakt. De aansluitingen en de aftap dop en om em te peilen ligt hier ook allemaal al dus volgende week ff afmaken.
Ik heb gekozen voor de setup zonder breather filter, kan er altijd nog een aansluiting ervoor op lassen...
Enjoy the pics:
De benodigde platen;

Alles netjes afgetekend en op maat geslepen;



Daarna kon alles netjes inelkaar gehecht worden;



Zo helemaal gehecht ga ik em mooi aflassen;





zo hij is nu helemaal afgelast;


volgende week maak ik em af door er steenwol in te doen als absorpsie materiaal, en de ga ik de fittingen erop zetten
thanks for watching
Ik heb gekozen voor de setup zonder breather filter, kan er altijd nog een aansluiting ervoor op lassen...
Enjoy the pics:
De benodigde platen;

Alles netjes afgetekend en op maat geslepen;



Daarna kon alles netjes inelkaar gehecht worden;



Zo helemaal gehecht ga ik em mooi aflassen;





zo hij is nu helemaal afgelast;


volgende week maak ik em af door er steenwol in te doen als absorpsie materiaal, en de ga ik de fittingen erop zetten
thanks for watching
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p