Wes zijn Rolla restyled: Building a bulletproof block

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Bas Carwash »

Ben heel benieuwd naar je dynoresultaten. Ik wil zelf eigenlijk de SAFC route gaan. Nadeel is alleen dat je dan niet het ontstekingstijdstip kan aanpassen, terwijl je daar wel heel veel power mee wint. Misschien dat jou projectje mijn plannen kan ombuigen :D
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Blof-fan »

Bas, jij moet gewoon eens met Wes een middagje babbelen, wat die je allemaal kan vertellen over de FTE, daar krijg jij nog een hele zooi plannen van :P
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Marc0 »

Ik heb vroeger al eens op SCH gezegd dat een Blitz ECU enz gewoon wordt onderschat. Buiten het feit dat je veilig zonder speed en fuelcut rijdt, heeft die gewoon betere onstekings- en fuelmappen die écht niet zomaar uit de lucht zijn gevallen in Japan. Daar zit wel de nodige research in.

Mooie pup overigens Wes!!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

Idd de ecu's worden onderschat, dit komt omdat ze voor bepaalde setups zijn voorgeprogrameerd. Het is natuurlijk niet de ideale map die je krijgt zoals je van een standalone systeem zou krijgen. Maar deze ecu houdt een bepaald Air/Fuel target aan en dat maakt em zo veelzijdig.

Ik heb weleens met iemand uit Malta contact gehad en die had met een Blitz K26 turbo, alleen gesmeede zuigers op 1.6 bar samen met een blitz ecu en een HKS pfc F-con (die ik ook nog heb) en grotere injectoren rond de 280 pk uit zijn 1300cc tje gehaald. Ook in Jamaica zit er iemand die dit voor elkaar krijgt. Dus worden de premaped ecu's onderschat dacht het wel!!
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Bas Carwash »

Dus wat je in feite doet is de Blitz ECU gebruiken als geherprogrammeerde ECU die je vervolgens weer een beetje 'tuned' door er een brandstofcomputer achter te hangen? Dat is op zich wel heel slim natuurlijk, maar ook wel een beetje dubbelop.

Wes wij moeten eens babbelen!!! :D
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

nou tis zo dat er namelijk wel een limit aan een pre mapped ecu zit natuurlijk, maar mocht je eventueel meer vermogen gaat vragen dat de ecu kan fuelen dan is het handig om de PFC F-con eraan te hangen om zo nog gewoon met de agressivere getimede map te rijden en toch de benzine toevoer voor het hoge vermogen kan aanpassen doormiddel van de GCC dat is gewoon een groot voordeel...

En we zullen binnekort es ff uitgebreid babbelen over de zaak haha :D
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Bas Carwash »

Voordat we beginnen: What the hell is je GCC?
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

Nou kijk de HKS pfc f-con is de computer met de ruwe fuel maps erop, dan heb je een IPM dat betekent Injector pulse monitor. hiermee kan je de dutycycle van je injectoren in de gaten houden doormiddel van een meter. Dan heb je dus ook nog een GCC dit wil zeggen Graphic control computer, met dit kastje kan je je F-con bij 6 verschillende toeren gebieden beinvloeden door van 0 tot 12% de fueling aan te passen (dus meer of minder inspuiting)

Dit was vroeger een compleet pakket dat ze maakten, ook zat hier nog een fuel cut defender bij en een speedcut defender en ik geloof dat ze ook nog een air fuel ratio kastje hadden waar je de auto zijn benzine inspuiting in closed loop licht kan aanpassen...
Ook een boostcontroller hoorde bij dit pakket maar is allemaal niet noodzakelijk om dit te gebruiken.

nog meer vragen :P 8-) :lol:
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Blof-fan »

Hahaha...wat zei ik je nou nog op Full-Speed Bas :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door masterpivo »

Zo dan! Die Wes heeft wel verstand van zaken als ik die lap tekst zo eens doorlees! :)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
ccloots
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 19:29

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door ccloots »

eventjes off-topic......

je woont een dorp verder als mij, ben je nog nooit tegen gekomen volgens mij :o
kwam je nu pas tegen op het forum, je hebt in ieder geval wel verstand van zaken zie ik ;)

grtz
Toyota rijden zit in de genen
Mijn opa reed Toyota, mijn vader rijd Toyota, dus ik rij Toyota :)
Toyota Corolla E12 Wagon, Linea Sol, 2.0 Turbo D4-D, Chipset, Dark Blue
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Blof-fan »

Ah kijk...dan zit je nog redelijk dicht bij ons ook :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
ccloots
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 19:29

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door ccloots »

Blof-fan schreefCOLONAh kijk...dan zit je nog redelijk dicht bij ons ook :lol:
ja das waar, een drie kwartier/uurtje rijden ongeveer ;)
Toyota rijden zit in de genen
Mijn opa reed Toyota, mijn vader rijd Toyota, dus ik rij Toyota :)
Toyota Corolla E12 Wagon, Linea Sol, 2.0 Turbo D4-D, Chipset, Dark Blue
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

zo tijdje stil geweest hiero, druk gehad met vanalles en nog wat :D

Ik ben ondertussen getrouwt, we zijn op vakantie geweest, we hebben een nieuwe auto erbij gekocht, we zijn druk met onze pup bezig nog steeds.

ff opsommen:

Begin dit jaar hebben we een Duitse dog pup gekocht dus die zijn we druk aant opvoeden en lekker wandelen natuurlijk en verzorgen.

Begin juni hebben wij een nieuwe auto erbij gekocht, de oude mitshubitsi colt van mijn vriendin is de deur uit gegaan en we hebben er een mooie Toyota Avensis linea luna 2.0 wagon voor terug gekocht (foto's komen nog) dit met aanzien van een hele grote hond en gezinsuitbreiding straks. De Avensis rijdt super, heerlijk lux en de 160pk 2.0 liter motor trekt em goed vooruit :D!

Op 20 augustus dit jaar zijn ik en mijn inmiddels dus vrouw Samantha in het huwlijks bootje gestapt. Dit lag al van het vorige jaar in de planning dus na een hoop geregel en gedoe is het een fantastische dag geworden met super weer en veel gezelligheid!
En mijn trouwauto is hier vrij bekend neem ik aan :P! (foto's komen nog ;))

We zijn ook nog vollop in onze tuin bezig (vrij groot) dus daar ben ik ook nog super druk mee, laatste tijd veel bijgeklust en auto's opgelapt en onderhouden. En nu krijg ik hopelijk weer wat meer tijd om mijn corolla weer wat aandacht te geven :D.
Heb al weer een hoop wilde plannen met het motorblok en turbo en dergelijke..... het oude FTE blok is alweer compleet uit elkaar gehaald en ben aant denken wat ik precies mee ga doen.

Ow en ook ondertussen een klein updateje van de corolla is dat de velgen nu dezelfde kleur zwart zijn als het dak en de motorkap en ook de rand is nu wit :D (foto's volgen nog)

ccloots schreefCOLONeventjes off-topic......

je woont een dorp verder als mij, ben je nog nooit tegen gekomen volgens mij :o
kwam je nu pas tegen op het forum, je hebt in ieder geval wel verstand van zaken zie ik ;)

grtz

En ik woon eigenlijk heel vlak bij jou in de buurt nu want ik woon in de maststraat en jij achter waar de oude basisschool stond is het niet waar? ik zie je wel eens vaker rijden en je corolla ook als ik met de hond ga wandelen ;).
Ook zag ik je auto de vorige keer bij Wiericks staan :D
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Blof-fan »

Wesje! Je leeft nog! :lol:

Werd wel weer eens tijd voor een up-date he :lol:
Dus de full options Avensis bevalt wel? :roll: Mooi ding man (moet je nu ook niet lid worden van het Carina-Avensis forum? :lol: )

Helemaal vergeten dat je deze zomer getrouwd was man! :shock: :oops:
Onder het mom van beter laat dan nooit: Zowel jij als Samantha gefeliciteerd! :D

De pup is zeker wel wat gegroeid sinds de laatst keer dat ik een foto zag?
Laat die foto's maar komen! ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Bas Carwash »

Hey Wes, gefeliciteerd met je huwelijk en met je gezinsuitbreiding!

Begrijp ik nou goed dat je een complete FTE uit elkaar hebt liggen thuis? :shock:
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Blof-fan »

Hij had z'n vorige blokje nog liggen Bas, maar die verbruikte volgens mij behoorlijk wat olie als ik het me goed herriner.
Hij heeft er toen nog een van iemand van het Starlet forum overgekocht en ze even omgewisseld :lol:

Dat eerste blokje ligt nu dus uit elkaar ;)
Eigenlijk al tegen gekomen wat er mis mee was wes?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
JeroenE
President member
President member
BerichtenCOLON 1390
GeregistreerdCOLON Za Nov 27, 2004 20:08

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door JeroenE »

Wes en Samantha, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Een goeie vriend van me is ook afgelopen 20 augustus getrouwd.
Ik ben erg benieuwd wat je allemaal van plan bent met de FTE 8-). Maar jou kennende gaat dat helemaal goed komen!
(1st street legal)> Corolla E11 V6
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

Dank jullie wel :D

@ bas er is nog geen gezins uitbreiding maar komt er wel :)

En idd tis mijn oude blok, ik heb er helemaal niets vreemds aan kunnen ontdekken tot nu toe op het zicht.
Alleen een heel klein beetje schade aan drijfstang lagerschaal nummer 3, dit kan gekomen zijn toen ik nog op iets verhoogde druk reedt met het standaard spruitstuk (vanwege de restrictie in de 3e runner van het ori spruitstuk) maar daar kan het niet van gekomen zijn.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het een stel zuiger veren waren die het begeven hadden maar ze waren een beetje aangekoekt en dat was alles

heel vreemd......

Maar zal wel goedkomen :D nu nog iemand vinden hier in de buurt die het blok voor mij straks kan checken en voor een leuke prijs kan bewerken :lol:
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Bas Carwash »

Wes schreefCOLONnu nog iemand vinden hier in de buurt die het blok voor mij straks kan checken en voor een leuke prijs kan bewerken :lol:
Overmaatse zuigers en volledig geforged straks? Dat wordt leuk!!!

v.w.b. het olieverbruik; ik heb er ook flink last van inmiddels. Voornamelijk na de aanpassingen aan m'n blok van afgelopen jaar. Had jij ook last van rookpluimen uit de uitlaat? Bij mij wordt de olietemperatuur meer dan 110°C. Hoe was dat bij jou? Ik rij overigens ook op Kroon Olie momenteel...
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

das idd wel de bedoeling idd, maar moet even kijken welke onderdelen ik ga gebruiken en misschien dat ik wel een 5E-FTE wil bouwen voor meer koppel, maar het laten checken en bewerken is zo verschrikkelijk duur :(

Hoeveel olie verbruik jou FTE nu dan? En nee van pluimen had ik geen last....
Vind het ook zo raar dat ik eigenlijk niets noemenswaardig heb gevonden in het blok (behalve dan bij de krukas die zit er nog in)

Mijn olie temp lag ook heel hoog rond de 115 graden celsius, dus heb toch een heel sterk vermoeden dat dit aan de gewone huis tuin en keuken olie ligt die we gebruiken..
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Blof-fan »

Kan Westec niks voor je betekenen Wes? Als je je lidmaatschap nou weer eens ff in orde maakt :roll: dan kun je daar nog CCNL korting krijgen als het goed is ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Bas Carwash »

Een 5E-FTE :shock: Dat is dik. Mooiste is dan een 5E-FHTE natuurlijk ;) Maar ja, zie die maar eens te vinden. Wat is je target eigenlijk? 300pk of zo? Want die kant ga je wel uit met een 5E-FTE natuurlijk.

Mijn FTE verbruikt momenteel (waarbij ik overigens ook lekkage had langs de druksensor) ongeveer een liter op 1000km. Puur verbranden van olie is ±1 liter per 2000km denk ik. Maar ja, ik reed tijdens de toerrit in Zeeland met olie die op een gegeven moment 120°C werd!

Als je dat adres gevonden hebt voor Silkolene olie dan laat je het maar weten. Dan bestel ik ook meteen een kannetje!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

Blof-fan schreefCOLONKan Westec niks voor je betekenen Wes? Als je je lidmaatschap nou weer eens ff in orde maakt :roll: dan kun je daar nog CCNL korting krijgen als het goed is ;)
jah Westec is zeker een optie, heb jij ook goede ervaringen mee toch met je 4age?? Maar vond ze wel prijzig, was er al eens langs geweest en de prijzen die ze toen noemde waren vrij hoog meen ik (weet niet meer hoe hoog waarschijnlijk te hoog dat ik het gelijk vergeten ben)

@ bas;
Ja een 5E-FHTE zou ideaal zijn maar gezien ze hier bijna niet te vinden zijn zal het lastig worden, maar als ik een gewone 5E-FTE bouw met FHE drijfstangen en de FHE nokken dan ben ik er ook eej :)
Maar is nog toekomst muziek eerst maar weer es ff de materialen bij elkaar krijgen ervoor haha en rustig aan de tijd nemen wat de beste setup zal worden... zou er dan toch ook inplaats van de CT20 graag een TD04 of een k24 turbo opzetten (TD04 heb ik hier toevallig ook al liggen :P )
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Blof-fan »

Westec is best aan de prijs jah, maar die vent weet erg goed waar ie mee bezig is en levert echt vakwerk af ;)
Ik was inderdaad erg tevreden over m'n GE'tje :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

Zo vanmiddag bij de Toyota dealer geweest ff een compressie test laten doen..... Hij gaf namelijk weer olie op en liep als een subaru :?

Jahoor 3de cilinder verliest compressie, dus een paar druppeltjes olie in de verbrandings kamers laten valllen om zo de klep seals uit te sluiten en idd zijn dus de zuigerveren hoogst waarschijnlijk die het moeilijk gekregen hebben :( dikke pech dus.
Nu ga ik dus es even bekijken wat ik nu met de reserve 4E-FTE ga doen, of opnieuw OEM reviseren of met gesmeede onderdelen aan de gang gaan.

Ook ga ik nog proberen om de motor te flushen met engine flush om zo miss een vastzittende zuigerveer los te krijgen (mocht dat het probleem zijn) en dus de motor nu met de juiste olie te vullen en een nieuw filter erop kijken wat dat doet.

Dus binnen kort weer een hoop werk aan de winkel :lol:
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7603
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Blof-fan »

Reed je nu nog steeds met de stock internals dan Wes? Ik dacht eigenlijk dat er al gesmeede zuigers in zaten bij jou.
Wel balen joh, dat ook dit blok weer met je olie aan de haal gaat. Is het een bekend FTE kwaaltje?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: foto's pagina 31

Bericht door Wes »

nee waren nog gewoon standaard internalls ;) , maar tis gewoon waarschijnlijk verkeerde olie geweest tot 2 keer toe.
Ik had nou ongeveer 180 whp en dat moet een standaard 4E-FTE betrouwbaar en goed kunnen hebben mits de goede olie erin zit ben ik nu te laat achter gekomen :(

Maar we gaan gewoon stug verder haha de 4E-FTE komt gewoon weer terug :D!!!
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: weer compressie kwijt

Bericht door Wes »

Zo heb hier nog een paar foto's van de corolla toen ik hem heb gebruikt als trouwauto :D!!

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een met de getuigen van mijn kant (mijn broers)

Afbeelding

Ondertussen zoals je op de foto's misschien niet zo goed ziet is dat de velgen dezelfde kleur zwart hebben gekregen als de auto en de lippen zijn wit gespoten ook weer in dezelfde kleur als de corolla :D
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Re: Wes zijn Rolla restyled: weer compressie kwijt

Bericht door Wes »

Had vandaag ook het idee om een custom catchcan te maken voor in de corolla, hij is van 5mm dik aluminium plaat gemaakt. De aansluitingen en de aftap dop en om em te peilen ligt hier ook allemaal al dus volgende week ff afmaken.

Ik heb gekozen voor de setup zonder breather filter, kan er altijd nog een aansluiting ervoor op lassen...

Enjoy the pics:

De benodigde platen;

Afbeelding

Alles netjes afgetekend en op maat geslepen;

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Daarna kon alles netjes inelkaar gehecht worden;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo helemaal gehecht ga ik em mooi aflassen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zo hij is nu helemaal afgelast;


Afbeelding

Afbeelding


volgende week maak ik em af door er steenwol in te doen als absorpsie materiaal, en de ga ik de fittingen erop zetten

thanks for watching 8-)
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
BUTTON_POST_REPLY