Corolla D4D. 2.0 of 1.4?

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Nasty
Newbie
Newbie

Corolla D4D. 2.0 of 1.4?

Bericht door Nasty »

Hey iedereen. Net met de search al eens wat in het forum gegraven en al wat leuke tips gevonden waarop ik moet letten als ik naar de Corolla ga kijken. Heb jaren Honda gereden, dus kan wel compleet nog niet volgen met die motor en chassis codes, dus sorry als ik iets over het hoofd heb gezien :oops:
Het moet alleszinds een facelift worden van de E12 (denk k) bouwjaar 2004-2005, met de traankoplampen :D
Bij deze nog enkele vraagjes:

* Ik heb altijd benzine gereden, dus waarop moet ik juist letten als ik bij een verkoper de motorkap open trek? Speciale plekjes in het oog houden? Roet? (niet specifiek gevonden bij search)

* Ik twijfel nog enorm tussen de 1.4 90pk, 2.0 90pk en 2.0 116pk. Kan iemand een relalistisch beeld geven van het verbruik van de 3? autoweek durft er wel eens langs te zitten :roll:

* Volgens een ander Toyota forum heeft de 116pk een intercooler, de 90pk niet. Maar zijn er verder nog verdere verschillen tussen deze wagens? Want het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je wel het verbruik van 5,7 moet slikken, zonder dat je de prestaties denderend zijn :? Heeft die wagen dan andere voordelen?

groetjes ;)
Just when the neighbours thought it was safe, coming out and started bitching 'bout shit again, we turned the volume back up
corollad4d
Full member
Full member
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12

Re: Corolla D4D. 2.0 of 1.4?

Bericht door corollad4d »

Dag,

zelf heb ik de 116 pk versie, en mijn grootste reden om geen 1.4 te nemen met hetzelfde vermogen als de 2.0 zonder de intercooler was (op gevoel gebaseerd). Namelijk om hetzelfde vermogen te krijgen uit een kleinere motor, worden de onderdelen dus voor mijn gevoel meer belast. Geen idee of het zo is hoor, meer een gevoelens kwestie. Daarom ben ik voor de 2l gegaan voor de in mijn ogen mechanische reserve die je dan hebt.

Met mijn 116 pk heb ik gemiddeld een verbruik van 1:18, gebruik hem wel gewoon, maar rijd niet denderend hard.

geloof ook dat de 1.4 veelal in automaat is uitgevoerd, alleen dat weet ik niet zeker... Je kunt natuurlijk in de verschillende wagens een testrit nemen om het verschil te ervaren. Zelf heb ik dit niet gedaan, aangezien ik gelijk verkocht was aan deze wagen, en het me allemaal goed beviel...
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Nasty
Newbie
Newbie

Bericht door Nasty »

corollad4d schreef:Dag,

zelf heb ik de 116 pk versie, en mijn grootste reden om geen 1.4 te nemen met hetzelfde vermogen als de 2.0 zonder de intercooler was (op gevoel gebaseerd). Namelijk om hetzelfde vermogen te krijgen uit een kleinere motor, worden de onderdelen dus voor mijn gevoel meer belast. Geen idee of het zo is hoor, meer een gevoelens kwestie. Daarom ben ik voor de 2l gegaan voor de in mijn ogen mechanische reserve die je dan hebt.

Met mijn 116 pk heb ik gemiddeld een verbruik van 1:18, gebruik hem wel gewoon, maar rijd niet denderend hard.

geloof ook dat de 1.4 veelal in automaat is uitgevoerd, alleen dat weet ik niet zeker... Je kunt natuurlijk in de verschillende wagens een testrit nemen om het verschil te ervaren. Zelf heb ik dit niet gedaan, aangezien ik gelijk verkocht was aan deze wagen, en het me allemaal goed beviel...
Bij de 1.4 hebben er veel de MMT ja, dat klopt. Dankje voor de tip ;)
Just when the neighbours thought it was safe, coming out and started bitching 'bout shit again, we turned the volume back up
nielsb
General member
General member
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: mr spyder
Contacteer:

Bericht door nielsb »

Ik heb een 2.0 met 116 pk (standaard) zoals je al gezien hebt in m'n topic.
Ik gebruik mijn vermogen vrij veel en ik heb een verbruik tussen de 6 en 7 liter.
Nasty
Newbie
Newbie

Bericht door Nasty »

nielsb schreef:Ik heb een 2.0 met 116 pk (standaard) zoals je al gezien hebt in m'n topic.
Ik gebruik mijn vermogen vrij veel en ik heb een verbruik tussen de 6 en 7 liter.
Dat verbruik heb ik ook met mijn civic Sport benzine! :shock:
Nasty
Newbie
Newbie

Bericht door Nasty »

Welk verbruik heeft de 1.4 d4d? En heb heel dit forum al afgezocht, en ze lijken toch wat problemen te hebben, die 2 liter blokken. Heeft de 1.4 hier ook zo'n last van of niet?
nielsb
General member
General member
Contacteer:

Bericht door nielsb »

Ja bij jou is het dan wel bezine en bij mij diesel dus dit scheelt ook wel
iets in de kostprijs. Natuurlijk krijg je het verbruik wel lager maar ik rij
meestal toch goed door :) En ik weet ook niet welke sport je juist hebt
maar ik geloof ook dat deze trager zijn als mijn auto?
Nasty
Newbie
Newbie

Bericht door Nasty »

nielsb schreef:Ja bij jou is het dan wel bezine en bij mij diesel dus dit scheelt ook wel
iets in de kostprijs. Natuurlijk krijg je het verbruik wel lager maar ik rij
meestal toch goed door :) En ik weet ook niet welke sport je juist hebt
maar ik geloof ook dat deze trager zijn als mijn auto?
Heb de 1.6 vtec. Die is helemaal standaard nog, en ze zijn wel sneller dan jouw auto standaard. nu waarschijnlijk niet meer nee :lol:
nielsb
General member
General member
Contacteer:

Bericht door nielsb »

ja standaard is hij inderdaad sneller.
Maar je keuze kwa auto is maar net wat je zelf wil,
wil je gewoon een zuinige auto dan zou ik voor de 1.4 gaan,
ok het is wel 5.7 liter (wat ik eigenlijk totaal niet veel vind),
maar het is wel 5.7 liter diesel wat een stuk goedkoper is als benzine.
Wil je wat betere prestaties dan zou ik zeker voor de 2.0 met 116 pk
gaan. Als je gewoon kalm rijd met de 2.0 (en hem niet tuned) dan kan
je het verbruik zeker op 6 liter of lager houden volgens mij. Misschien
moet je maar eens proberen meerijden met de verschillende versies en
kan je zo makkelijker een beslissing nemen.
Robbie F
Moderator
Moderator
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: Lexus IS-F

Bericht door Robbie F »

hey hallo

als toyotamonteur zou ik je de 1.4 D4D aan raden. deze motoren is niks mis mee, bij de 2.0 willen de verstuivers nog wel eens defect gaan en de egr klep gaat kapot en niet te vergeten de scv kleppen op de pomp. als die kleppen kapot gaan ben je snel al 360 euro kwijt zonder montage. de 1.4D4D levert in een corolla 90 pk en dat loopt er mooi en best soepel. hij is een stuk stiller als de 2.0 D4D en loopt ook veel minder te schudden etc. als je de 90 pk gebruikt dan wil hij lekker knorren en dat is zeker binnen de perken. bij de 1.4D4D hoor je ook bijna niet dat je een diesel rijdt en bij de 2.0 merk je dat wel degelijk. en nog een onderhouds voordeel is dat de 1.4 D4D een distributieketting heeft en de 2.0 een riem die om de 6 jaar of 100.000 km vervangen moet worden

mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Nasty
Newbie
Newbie

Bericht door Nasty »

Robbie F schreef:hey hallo

als toyotamonteur zou ik je de 1.4 D4D aan raden. deze motoren is niks mis mee, bij de 2.0 willen de verstuivers nog wel eens defect gaan en de egr klep gaat kapot en niet te vergeten de scv kleppen op de pomp. als die kleppen kapot gaan ben je snel al 360 euro kwijt zonder montage. de 1.4D4D levert in een corolla 90 pk en dat loopt er mooi en best soepel. hij is een stuk stiller als de 2.0 D4D en loopt ook veel minder te schudden etc. als je de 90 pk gebruikt dan wil hij lekker knorren en dat is zeker binnen de perken. bij de 1.4D4D hoor je ook bijna niet dat je een diesel rijdt en bij de 2.0 merk je dat wel degelijk. en nog een onderhouds voordeel is dat de 1.4 D4D een distributieketting heeft en de 2.0 een riem die om de 6 jaar of 100.000 km vervangen moet worden

mvg robbie f
dankje voor dit nuttige antwoord. Die problemen die jij aanhaalde ben ik inderdaad allemaal tegengekomen op dit forum. Toch eens gaan verderzoeken voor een 1.4 dan. En hoe denk jij over de MMT? Must of niet? ;)
Robbie F
Moderator
Moderator
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: Lexus IS-F

Bericht door Robbie F »

hey hallo

geen MMT nemen, daar zijn veel problemen mee (geweest). koppelingsgaffel wil wel eens goed vast gaan vreten in de bak, en dan zowel in de kogel als geleider van druklager.

mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 793
Type Corolla: 1.4 D4D

Bericht door Noedel »

Om even op je vraag qua verbruik te antwoorden:

Ik rijd met een 1.4 D4D, en had in het begin, zonder het doortrekken, een verbruik van 5,4 - 5,6 liter per 100km.
Ik kan makkelijk 850 tot 900km doen met 45 litertjes ;)
Op sommige momenten aan constante snelheid ging het zelfs mooi onder de 5 liter.

Grtz en succes met je keuze.
Ik ben er suuuper tevreden van ;)
g6reke
President member
President member
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Honda

Bericht door g6reke »

Noedel schreef:Om even op je vraag qua verbruik te antwoorden:

Ik rijd met een 1.4 D4D, en had in het begin, zonder het doortrekken, een verbruik van 5,4 - 5,6 liter per 100km.
Ik kan makkelijk 850 tot 900km doen met 45 litertjes ;)
Op sommige momenten aan constante snelheid ging het zelfs mooi onder de 5 liter.

Grtz en succes met je keuze.
Ik ben er suuuper tevreden van ;)
Laatste keer dat ik naar Italie reed kom ik met mijn 2.0d4d ook aan +-850km met een volle tank .
Zat dan met 3 personen in de wagen en bagage. 8-)
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 793
Type Corolla: 1.4 D4D

Bericht door Noedel »

g6reke schreef:Laatste keer dat ik naar Italie reed kom ik met mijn 2.0d4d ook aan +-850km met een volle tank .
Zat dan met 3 personen in de wagen en bagage. 8-)
Dat is idd heel zuinig gereden dan :shock: :D

Grtz
luca
President member
President member

Bericht door luca »

Robbie F schreef:hey hallo

geen MMT nemen, daar zijn veel problemen mee (geweest). koppelingsgaffel wil wel eens goed vast gaan vreten in de bak, en dan zowel in de kogel als geleider van druklager.

mvg robbie f
en dat weten ze nog steeds niet op te lossen!!!!!!

gewoon een 1,4 nemen,met dat motortje is echt niks mis mee!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
rollalwd
Newbie
Newbie

Bericht door rollalwd »

misschien een beetje laat antwoord,

m'n ouders hebben een 1.4 d4d wagon uit 2006 (handbak), inmiddels 215000 op de teller en geen centje pijn. ze hebben hem bijna 2 jaar/50.000 km en het enige wat buiten de beurten is vervangen zijn remschijven/blokken en banden. verbruik in de dagelijkse routine (60 a 70 procent stadskilometers) ligt tussen de 1 op 17 en 1 op 18 echter maak je een lange rit dan kan dat veel zuiniger, vorig jaar vol bepakt naar kroatië geweest (niet erg rustig gereden) kwamen we heen uit op 1 op 20 en terug 1 op 21. erg fijne auto, 2 puntjes van kritiek.. onderin pakt ie soms een beetje laat op en er was af fabriek geen cruise control leverbaar destijds, dit zat in de 2.0 vaak wel.
Plaats reactie