Ik heb net deze mistlichten gekocht om op mijn corolla te zetten, maar ik heb 2 problemen... ik weet niet hoe ik op de goede manier mijn bumper loskrijg, en ik heb totaal geen idee hoe ik zo kan aansluiten... (ik had eerst het idee om ze als deco te gebruiken, maar als iemand daar al ervaring mee heeft gehad: tips zijn welkom!!)
hier wat fotos
IMAG0297.jpg
IMAG0295.jpg
IMAG0299.jpg
grtz
Quentin
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Lijken wek voor de tte bumper
Dit zijn geen oem mistlampen voor de E11
Wat je kan doen is relais gebruiken vanaf de accu met zekering er tussen een universele schakelaar
Maar dan moet je nog een relais tussen zetten want je mag alleen met stadslicht je mistlampen aan hebben
Bart-E11 schreefCOLONLijken wek voor de tte bumper
Dit zijn geen oem mistlampen voor de E11
Wat je kan doen is relais gebruiken vanaf de accu met zekering er tussen een universele schakelaar
Maar dan moet je nog een relais tussen zetten want je mag alleen met stadslicht je mistlampen aan hebben
Herstel!!!!
Mistlampen voor: aan bij minder dan 100meter zicht of slecht weer!!!
Mistlamp achter: aan bij minder dan 50meter zicht!!! (das hele hele dikke mist)
Stadslichten mogen niet alleen worden gevoerd, alleen in combinatie met dimlicht!!!!!
Dus het best is dat ik een nieuwe schakelaar heb voor alleen die mistlichten die ik erop wil zetten?
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
wat bedoel je? maar als ik ze eraf haal voor de controle, zou het tog geen probleem zijn?
maar als ik ze kan laten werken, zou ik dat veel beter vinden natuurlijk
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
dus het is een ja voor de nieuwe schakelaar? :s damn daar had ik echt niet aan gedacht ...
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Bart-E11 schreefCOLONLijken wek voor de tte bumper
Dit zijn geen oem mistlampen voor de E11
Wat je kan doen is relais gebruiken vanaf de accu met zekering er tussen een universele schakelaar
Maar dan moet je nog een relais tussen zetten want je mag alleen met stadslicht je mistlampen aan hebben
Herstel!!!!
Mistlampen voor: aan bij minder dan 100meter zicht of slecht weer!!!
Mistlamp achter: aan bij minder dan 50meter zicht!!! (das hele hele dikke mist)
Stadslichten mogen niet alleen worden gevoerd, alleen in combinatie met dimlicht!!!!!
Heb het over het technische gedeelte, niet of het mag van de wet
Dus dat je minimaal stadslicht aan moet hebben wil je de mistlampen aan kan zetten
het zijn mistlichten van een citroen ds ....kill mij nu maar ...
maar ik wou echt ronde lichten hebben, en geen rechthoekjes
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
voorbereiding voor je mistlampen ligt er al achter je bumper liggen aan links en rechts een stekker voor je mistlampen en achter je console binnen in de auto van je koplamp verstelling ligt een stekker waar je schakelaar voor je mistlampen voor kan aansluiten. Even kijken in je zekering kasje of er zekering los voor in zit soms zit hij er niet in en voor de rest ligt alles er al. Een E11 heeft gewoon alle voorbereidingen al voor mistlampen dus je kan ook je citroen lampen aansluiten maar dat vereist wat aanpassingen aan je stekker etc.
ah super! Merci voor de uitleg!
als de aansluiting is gedaan post ik fotos.
grtz
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
Ik heb een klein probleempje.. Ik heb het bestuuringspaneeltje voor de mistlichten eens eruit gehaald, maar nu zie ik dat er geen losse bedrading, voor de mistlichten vooraan, achter zit.. Zit dat ergens verstopt? Kan iemand mij helpen?
IMAG0566.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog
dan moet je toch in die hoek eens goed zoeken want daar moet wel een stekker liggen, als je dat kapje bij je benen los haalt en misschien het stuk
onder het stuur dan kun je veel meer zien
bij mij zit het mistlicht voor aan de hendel van de richtingaanwijzer. met het eerste draaigedeelte zet je de koplampen aan, met het 2e gedeelte de mistlampen... denk dat als jij zo'n hendel op de sloop weet op te sporen dat je er dan bent.
zover ik kon zien zit er geen losse bedrading/voorbereiding bij het middenconsole waar de koplampverstelling zit zoals toyota ae92 dit vermeld.
en volgens mij ook niet bij het paneeltje wat je op de foto hebt losgemaakt. dat is van je mistlicht achter en voor de elektrisch verstelbare spiegels....
De stekkers voor de mistlampen zit meestal echt ergens achter die schakelaars soms is hij weg gebonden maar het kan ook dat het type gebonden is maar dat weet ik weer niet , ik ben meer thuis in E9's en oudere toyota's maar anders maak je zelf een schakeling met een relais en een losse zekering dat werkt ook gewoon.
ik heb uiteindelijk tog gekozen voor de makkelijkere optie. Ik heb een hendel gekocht van een corolla met mistlichten bij de sloop en deze vervangen met de hendel die ik had + relais in het doosje boven de koppelingspedaal en het heeft gewerkt met wat hulp van Woutert op dit forum, waarvoor dank!
"I'd rather lose by a mile cause I built my own car, than win by an inch because someone built it for me.
Your car is your own story so don't let someone else write the book." - moog