Dank jullie wel jongens! Ben er zeker zuinig op en heb er denk ik inmiddels al even veel geld inzitten als het aanschaf bedrag haha
Nieuwe upgrades, Interieur:
Als volgende upgrade heb ik het interieur volledig aan gepakt, op de rugleuning van de bestuurders stoel was een grote instapslijtageplek zichtbaar.
De stoelen van de rode van de sloop, verkeerden in bijzonder goede staat en heb die stoelen beide gekocht. Er zit een klein verschil in de manier hoe deze bekleed zijn (face-lift) maar wel het zelfde patroon stof.
Oude bestuurders stoel:
Nieuwe bestuurders stoel (met celica hoofdsteun):
Lui van de sloop gooien vaak lomp onderdelen zo in de auto zonder enig gevoel.
Dat bleek wel aangezien er aandrijfassen op de bestuurders stoel lagen......
Toch maar gekocht omdat ze echt in super staat waren, en dat voor 28 jaar oude stoelen.
Mijn eigen achterbank is amper gebruikt en daardoor ook nog zeer netjes. Tevens was er geen achterbank aanwezig in de sloper.
Ik heb het volledige interieur naar een autocleaner gebracht en was voor 2 tientjes klaar!
Voor:
Na:
Deze hoofdsteunen die bij de face-lift stoelen hoorden heb ik dus op de sloop verwisseld met die van een celica:
De achterpanelen heb ik ook vervangen omdat er op beide zichtbare beschadigingen waren:
Nieuwe:
De achterbak panelen waren nogal bekrast dus die ook maar vervangen.
Oude:
Nieuwe:
Het monteren van de panelen:
De voorste deurpanelen zijn een ramp..
Door de droogte was er bijna niks meer van over en dus door de vorige eigenaar met tape beplakt:
Helaas waren de panelen van de rode sloper ook al gedeeltelijk kapot en dus niet de moeite waard ze te kopen:
Het hemeltje dat in de rode sloper zat, is echt als nieuw.
De toplaag van mijn hemeltje was eraf, zag er niet uit en plakte
De handgrepen die in mijn corolla zaten waren vies dus heb ik die ook vervangen.
Bij de bestuurders kant zat geen handgreep (zoals het hoort) maar daar heb ik ook 1 geplaatst.
De zonnekleppen heb ik beide vervangen want de mijne waren aardig gaar..
Bij het face-lift model zijn ze overigens ook iets langer
De vloerbedekking heb ik vervangen want die was versleten en zaten gaten in:
Ik heb de vloerbedekking met de hogedruk spuit schoongespoten, hier hangen ze te drogen:
Eenmaal droog, de schone vloer er weer in:
De dorpels zijn ooit zwart gespoten maar de strips zijn toen niet afgeplakt..
Dus ja je raad het al, ook vervangen
En gelijk ff de dorpels opnieuw zwart gemaakt:
Op de sloop Hovingh in Groningen vond ik deze middenconsole, die kon ik uiteraard niet lagen liggen!
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Eenmaal alles gemonteerd ziet het totaal er dus zo uit, zo goed als nieuw
En in de achterbak heb ik nieuwe vloerbedekking gemaakt:
De hoedenplank was verschrikkelijk, niet om aan te zien
Oude:
Dus een 8mm MDF plaat gekocht en op maat gemaakt:
De dragers overgezet:
ff passen:
En bekleden: