composet inbouw

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Denim
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1029
GeregistreerdCOLON Vr Feb 03, 2006 12:40

composet inbouw

Bericht door Denim »

Hey mensen

ik was in een goeie bui dus ik heb mezelf een mooie audio system x-ion composet cado gegeven :D alleen nu was ik wel
benieuwd of jullie nog inbouwtips hadden en waar jullie je filter en/of tweeter gelaten hebben ;)

alvast bedankt!
Toyota Corolla E11 WIW
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: composet inbouw

Bericht door Leon »

Ik zou proberen ze op een (MDF) frame in de deuren te monteren. Dan moet je wel oppassen dat het frame niet te dik wordt, anders heb je kans dat het deurpaneel niet goed meer past. :idea:
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Re: composet inbouw

Bericht door Riesh »

tweeter kan op de spiegel3hoek of op de a-style
met tweeters op de a-style kun je het filter ergens onder het dash of zelfs in de kofferbak wegwerken., dan kun je altijd nog de instellingen veranderen.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: composet inbouw

Bericht door Leon »

Als je die nog niet hebt, kan je van de E11 facelift tweeterkapjes krijgen die de platte kapjes vervangen die nu thv de buitenspiegel zitten. Dan is dat meteen netjes weggewerkt. ;)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: composet inbouw

Bericht door Bertus »

MZD-Styling schreefCOLONtweeter kan op de spiegel3hoek of op de a-style
met tweeters op de a-style kun je het filter ergens onder het dash of zelfs in de kofferbak wegwerken., dan kun je altijd nog de instellingen veranderen.
Filters kan je altijd in de auto plaatsen, ik Had een duurdere Ground zero set waasvan de filters net zo graaot waren als een broodtrommel en ze wilde beschermen tegen het vocht wat in een deur komt ;) In de deur had ik 2x een kickbass en een tweeter, de draden zijn dus door te voeren in je rubber. Om je draden door te voeren gebruikte ik een stukje stevig 220V kabel die in elk huis achter de stopcontacten zit waar ik mijn audio draad aan vast maakte met tape, de harde draad drukte ik vanuit de deur door door het rubber heen de auto in en maakte dan de audio draden vast en trok erna weer de harde draad terug.

De draad smeerde ik ook in met dreft om het lekker soepel door te kunnen voeren. :idea:
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Denim
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1029
GeregistreerdCOLON Vr Feb 03, 2006 12:40

Re: composet inbouw

Bericht door Denim »

jah die tweeterkapjes zat ik ook aan te denken, alleen kweet niet of dat gaat lukke omdat ik geen elektrische spiegels heb :( en een mdf frame komt er zowiezo in voor de speakers voor de inbouwdiepte :D agja volgende week komen ze binnen en dan zullen we er eens mee gaan prullen, als het weer beetje meewerkt dan want mijn auto kan nergens binnen staan. iig alvast bedankt en foto's en tips zijn nog steeds altijd fijn! :lol:
Toyota Corolla E11 WIW
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Re: composet inbouw

Bericht door Riesh »

@BERTUS:

Natuurlijk is het beter de filters in de auto zelf te plaatsen, maar met de tweeters op de a-style scheelt je dat wat gepiel met de draden door de deur (installatiedraad). bij de Paseo van Roel (Metallic Paseo/Gimli)hebben we de filters van zijn Ground Zero set ook achter in de kofferbak gebouwd.
BUTTON_POST_REPLY