ik ben Rick en ik ben 18 jaar. ik heb even geleden een toyota corolla gtsi gekocht uit 1995. Ik vond hem op marktplaats en zag op de advertentie dat hij slechts 55.000km had gelopen! Ook stond er dat er een flinke muziek installatie in zat. Kortom het was dus wel een bezoekje waard. De Corolla stond bij Van Dorst in rijen. Ik mijn vader overgehaald om mee te rijden om even te gaan kijken.
Er was niks gelogen aan de aantal kilometers: De Corolla is vanaf 1995 altijd onderhouden bij deze toyota dealer en had dus alle kilometerstanden op papier. De vorige eigenaar van de Corolla had in de laatste 10 jaar er slecht 1000 kilometer mee gereden! en dat was alleen voor elk jaar apk en onderhoud. De motor zag er als nieuw uit, en de motor liep als een trein. ook de koppeling en de versnellingsbak voelde nog als nieuw aan. Ook het lakwerk zag er als nieuw uit. Wat wel een beetje tricky was, is dat als een auto lang stil staat dat de rubbers misschien kunnen gaan scheuren. De auto was 3 dagen voor ons bezoek nog apk gekeurd dus was helemaal in orde. hier wat foto's van de Corolla:

Vorige eigenaar had de muziek installatie er helemaal in laten bouwen door toyota zelf. Alles is weggewerkt, de panelen en deuren zijn extra geïsoleerd voor de muziek en er zit een zwaardere accu en dynamo in. wat foto's:

kwam nog voor een verassing te staan toen ik de achterbank omlaag deed

Het enige wat niet goed was waren de banden, die waren kei hard. Met regenachtig weer slipte deze gewoon een aantal meters door. Ik heb dus redelijk snel gekeken naar nieuwe banden en velgen, want wie wieldoppen nou mooi ?. Heb best wel even gezocht naar velgen maar ik heb gekozen voor OZ superturismo's:

Heb er vervolgens ook nog een veerpootbrug op gemaakt om het wat strakker te laten sturen:

November 2012:

Maart 2013:

Augustus 2014: