Na 5 jaar een Toyota Corolla E10 te hebben gereden, was het tijd voor wat nieuws. Ik heb er lang over na gedacht om hem te koop te zetten omdat ik er stiekem toch erg veel werk in heb gestoken. Ook vond ik het een unieke auto door de combinatie van een facelift model, originele GTSi uitvoering en de lage kilometerstand.

Uiteindelijk heeft Jaap hem van mij overgenomen en moest ik dus opzoek naar iets anders.....
Ik heb in een korte tijd naar veel soorten auto's gekeken: Nissan 350Z, Mazda RX-7, Toyota Supra en Nissan Skyline. Uiteindelijk is het geen van deze auto's geworden: Onpraktisch, bij veel stuur rechts, onzuinig, dure verzekering, duur onderhoud etc.
OP een gegeven moment dacht ik bij mezelf: Waarom geen Toyota? Ik heb in de 5 jaar dat ik Toyota heb gereden geen een keer gezeur gehad met de auto...
Toen ben ik dus naar Toyota's gaan kijken. Ik wou graag een modernere auto en wat meer luxe. Ik was altijd al fan geweest van de T Sport Corolla maar vond deze altijd wat gewoontjes, ik wou iets specialers (No offence TS rijders
Ik moest dus een TS Compressor gaan kopen haha. Hmmmm in Nederland op dit moment niet te koop, en als ze te koop staan, dan staan ze er voor een gigantisch bedrag op
Ik vond er een in Duitsland en deze zag er netjes uit op de foto's. Ik sprak de verkoper via de telefoon en hij vertelde mij dat de auto volledig origineel was en 95.000 km op de teller had staan. Kortom klinkt allemaal goed en dacht waarom niet in Duitsland halen? Het was toch maar 150 km over de grens.
Afgelopen dinsdag ben ik dus met de importeur naar Duitsland gereden. Wij reden de plaats op en toen zag ik hem staan. Auto zag er goed uit maar was optisch niet zo perfect als ik gehoopt had.... De Duitser had absoluut geen moeite genomen om de auto te wassen. Ook was de voorbumper ooit erg slecht overgespoten en oogde zelfs mat. Velgen waren vies, koplampen waren dof, motorruimte zat vol stof en zelfs de uitlaat sierstukjes waren zwart van de roet. Als detailer doet je dat toch geen goed
Na een proefritje was ik wel verkocht; Wat een prachtig geluid!!! en die wegligging!!!! en die acceleratie!!!
Mechanisch mankeerde de auto echt helemaal niets en het interieur was prachtig en zo goed als nieuw. Enige puntje was dat het remmen niet optimaal was ondanks de nieuwe schijven en blokken. Het rempedaal had weinig druk, en de auto remde alleen als het pedaal helemaal op de vloer was.
Ik had eventjes overlegd met mijn importeur wat voor werk eraan zat: Voorbumper spuiten, remvloeistof vervangen en ontluchten, koplampen polijsten (kan ik zelf
Wat foto's voor de liefhebbers:

Nu dus wachten op de RDW. Remmen laat ik daarna meteen fixen want dat vind ik niks nu, en ook de bumper wordt meteen gespoten. Zodra ik de auto thuis heb, krijgt hij een grote beurt zodat alles weer spik en span is.