Ik ben nu een aantal keer wezen vrij rijden op Zandvoort en heb daar de smaak aardig van te pakken. Dat hoop ik komend jaar nog wel een aantal keer te gaan doen.
Nu zit ik al een tijdje te kijken naar een setje semi slicks speciaal voor het vrij rijden.
Maar, wat ik op diverse bandenwebsites lees en wat een vriend die aardig vaak met zijn motor het circuit op gaat, heeft dat uberhaubt wel zin om op een standaard Corollaatje semi slicks te leggen. Gaat dit wel hard genoeg om die banden goed warm te rijden zodat daar wel degelijk winst mee te behalen valt.
Of zou ik beter een setje Toyo R1R kunnen aanschaffen als circuitbanden. Dit is een band die qua prestaties tussen R888 en T1R valt, dus misschien meer geschikt voor mijn gebruik.
Of, 3e optie, mijn 17 inch zomerbanden zijn ook niet alles meer, ik kan ze ook vervangen voor nieuwe sportieve straatbanden (bijv. Falken 452)
Misschien voor een Noob als ik de beste keuze aangezien straatbanden wat meer voorstelbaar zijn qua onderstuur e.d.
Ik denk dat dit de goedkoopste oplossing is, tenzij je na 3 x vrij rijden deze banden ook volledig hebt gesloopt natuurlijk...