Een week of twee geleden zag ik (weer) dat er maar een verrekte klein beetje koelvloeistof over was in het reservoir. Ik had deze een tijd geleden al eens gevuld, maar naderhand niet meer naar gekeken. Deze keer 's morgens gevuld, ritje werk heen en terug (120km) en bij terug thuiskomst weer eens gekeken en bleek hij alweer net zo ver leeg te zijn. Toen was het voor mij duidelijk dat er toch echt iets fout zat. Nu was ook het geval dat er opgedroogde druppels tegen het schutbord en zijscherm te zien waren, dus ik dacht aan een lek reservoir.
Deze vrijdag dus langs de dealer gereden en laten kijken. Monteur kwam terug met de mededeling dat het een lekke koppakking bleek te zijn

Het is een bekend probleem voor de 2.2 D-CAT motoren vanwege productiefout van de pakking, dus ik wist er wel van. Maar toch doet het ff zeer om zo'n mededeling te horen..
MAAR gelukkig gaf hij meteen aan dat deze blokken onder garantie vervangen worden. Fabrieksgarantie van 4 jaar of 100.000km, maarja bij beiden zit ik al overheen

MAAR gelukkig is deze garantie verlengt naar 6 jaar of 250.000km en daar zit ik (met een half jaar) nog net wel in!

Dus gevolg is nu dat er een revisieblok in komt. Afspraak gemaakt over 2 weken.