Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON Vr Apr 13, 2007 07:18

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Help…..helluuuupppppp…ik weet het niet meer hoor.

Met de wietecc schokbrekers geen knal als ik over een drempel ga. Omdat mij net wat te stug was besloten de hele zwik te vernieuwen, dus Monroe Reflex, Monroe veerpoot lagers voor.

Eerste drempel een knal links voor. Nieuwe Monroe blijkt kapot te zijn. De 2de nieuwe Monroe, zelfde knal maar ietsje minder snel, ook die bleek kapot te zijn.
En nu dan maar Nipparts. Vandaag aan beide zijde vernieuwd. Eerste drempel…..knal….zelfde geluid, zelfde kant, links voor en nu komt de knal weer iets sneller als de vorige schokbreker.

Kan toch haast niet dat ik drie keer op rij een kapotte schokbreker krijg en nu van twee verschillende merken????

Nogmaals de ophanging gecontroleerd of er ergens speling is. dat was de vorige keer niet en nu ook niet. Veerpoot lagers weer gecheckt, tijdens het in elkaar zetten van de veerpoten en tijdens de montage, prima in orde geen speling.

De beide Monroe’s waren echt kapot. De eerste was al nat van de olie en bij de tweede voelde ik, als ik die met de hand indrukte, het punt waar de knal vandaan kan komen. Drie lui waren het er over eens dat ook de tweede kapot is. De monteur, de verkoper en ik.

En nu zou dan ook de derde het zelfde euvel hebben? Uiteraard is alles mogelijk maar ik begin nu te twijfelen……..maar wat kan het nog zijn?

Ga nu het volgende doen. Ik ga links voor de weitecc eens terug zetten en dan ben ik eens benieuwd of die knal er dan nog is. als dan de knal weg is dan moet het wel de schokbreker zijn….toch???

Ben er een beetje ziek van aan het worden :?
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Veerpoot lager moet goed zijn. Totaal geen speling. Tot in den treuren bekeken.

Het volgende gedaan. Naar Vincent gereden van Hof Car and Parts. En gelukkig gebruik mogen maken van zijn behulpzaamheid. Dus daar een complete veerpoot uit het rek mogen nemen. Deze heb ik er even snel onder gezet en dan testen. En wat denk je…..geen knal. Dan nog eens de drempel genomen met hogere snelheid…..en geen knal.

Om eea uit te sluiten ga ik morgen de veerpoot/schokbreker van Vincent gebruiken en daar de Eibach veer op zetten. Als het dan knalt is de veer niet goed. Ook de veer heb ik getest nog vandaag zover dat kan natuurlijk. Zo wel links als rechts hadden de zelfde druk. Maar goed…weet niet hoe dat zich gedraagt onder de auto….dus morgen schokbreker van Vincent en dan de Eibach veer erop.

Als dat goed is dan zet ik de Monroe veerpoot lager erop en dan weer testen. Als het dan weer goed is dan heb ik de mazzel drie keer op rij een kapotte schokbreker te hebben gekregen.

Ik denk dat ik op deze manier alles uitgesloten heb…..toch???
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Bericht door Bart-E11 »

Ik denk dat dit wel de juiste gedachte gang is inderdaad maar 3x op rij een verrotte schokbreker is wel de loterij winnen
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Gebruikers-avatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3506
GeregistreerdCOLON Di Okt 01, 2002 21:12

Bericht door Kees »

Schokbreker niet geschikt voor verlagingsveer??
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Kees ook daar heb ik aan gedacht. Eibach claimt dat de veer met een standaard schokbreker gemonteerd kan worden. De veer heeft een verlaging van 3cm.
Mocht het de schokbrekers van Monroe en Nipparts niet gaan....waarom dan alleen links? Rechts is prima.
Daarnaast heb al zo vaak 3cm verlaging gehad met verschillende merken schokbrekers, waaronder ook Eibach en zo ook Vogtland en Gabriel.....nooit zo iets mee gemaakt.
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Vraag me niet wat we gedaan hebben…….

Dat een derde schokbreker ook kapot zou zijn was erg onwaarschijnlijk, wel mogelijk natuurlijk.

Alles weer gedemonteerd, schokbreker na gekeken en er was niks mis mee. Ook het veerpoot lager goed gecheckt, ook niks mis mee. Wat wel zo was……en hoe dat mogelijk is weten we niet. Nu bleek alleen rechts een bumpstop te zitten en links was die verdwenen, weg, pleite, niet meer te vinden.
We weten zeker dat we bij de Monroe’s elke keer de bumpstop erop hadden gedaan. Denkelijk in alle hektiek, schokbreker stress en balen als een stekker nu de laatste keer die bumstop vergeten of zo….ik weet het echt niet. Of dat nu het probleem is geweest, ik weet het niet. Beide Monroe’s waren echt kapot want dat hebben we bij de onderdelen boer nogmaals bekeken.

Een bumpstop gemonteerd, alles weer netjes in elkaar gezet en viola…problem solved.

Ging om dit oranje ding wat onder de doppen ligt waar de hoes overheen geschoven zit. Ik noem het wel bumpstop maar of dat het ook is???

Afbeelding

Op de achterste ziet het zo uit.
Afbeelding

Zo zit het nu in elkaar…..stofhoes rubber 48157. En dat ding 48331.
Afbeelding

Wat rijden betreft, rijd nu zoals ik gewend ben van een verlaagde auto. Heb niet de indruk dat die op het einde bonkt, integendeel zelfs. Rijd nu iets comfortabeler als met die weiteccs zelfs. Zelfs aan de achterkant met al dat gewicht er (nog) in.

Tot hoofdbrekens toe probeer ik er achter te komen wat hier mis is gegaan en waarom. Dat het oranje stopje de oplossing zou zijn gaat er bij mij ook niet in.

Belangrijkste is wel dat het opgelost is.
Laatst gewijzigd door 1 op jaapio, in totaal 0 keer gewijzigd.
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

Hey hallo.

Als ik de foto bekijk zoals nu de veerpoot in elkaar zit dan klopt het niet. De bumpstops moeten onder de kunstofhoes zitten.
En kijk ook even in de hoezen zelf. Vermoedelijk zit daar al een bumpstop in als ik op de Toyota epc kijk.

Mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Hey Robbie,

Op de foto zijn het de achterste schokbrekers. De stofhoezen zijn hagel nieuw. Was een setje, die gele dingen en de hoezen. Die zouden inderdaad nog iets naar boven geschoven kunnen worden.

Op de voorste heb ik alleen die rubberen hoes wat uit ziet als een toeter 48157 en ook die gele dingen. Nu ik dit zo bekijk lijkt het wel of daar ook een hoes op moet net zoals achter. Ik dacht dat die hoes 4857 de stofhoes was/is. maarja die kan ik er nog altijd ff op zetten hè ;)
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Vandaag wat leuks opgehaald. Ritje naar Groningen….. auf der autobahn. Eerste lange rit en is goed bevallen…..kan alleen maar beter worden als dat gewicht er allemaal uit is. Hele stukken aan de 180km/h gehangen en de 200km/h ook nog aan getikt. Met die snelheden lust die wel een slokje hoor….. Vandaag dus bijna 650 kilometer op het tellertje erbij.

Wat hebben we gescoord……een Remus einddemper en een origineel dakspoilertje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remus krijgt nog wel een mooi polijst beurtje :D
Laatst gewijzigd door 2 op jaapio, in totaal 0 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Tja…zonnetje schijnt, MR2 naar buiten en aan de klus…..resultaat mag er zijn vind ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie neu :D :D
JDM20VAE101
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON Di Nov 22, 2016 14:32

Bericht door JDM20VAE101 »

Awesome!

I like it!!!
Ivan's 4AGE BT 20V 6Spd LSD Shaved Tucked Engine Bay Build Thread
Just Click Here, Grab Some Beers, Scroll Down & Enjoy! :toost:
--->viewtopic.php?f=50&t=49611<---
Thanks For Looking! :D
Gebruikers-avatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 843
GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43

Bericht door Perre »

Mooi werk kerel. Lijkt wel nieuw.
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Thanks en dank U :D

Wat een beetje aandacht al niet kan doen hè....nu nog eronder proppen.....tis alleen verry bbbbrrrrrr buiten
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Poehee…had nog wat voeten in de aarde dit Remus klusje. Gisteren eronder gefriemeld en dan blijkt die er niet mooi onder te zitten door de uitsparing in de bumperlip. Vandaag maar eens gekeken wat ik eraan kon doen. Om een lang verhaal kort te houden…..tis gelukt, zit er netjes onder en een zeer mooi beschaafd brommetje nu.

Afbeelding

Ik is er blij mee….op naar de volgende klus.
onnaj
President member
President member
BerichtenCOLON 1073
GeregistreerdCOLON Zo Okt 14, 2007 21:09

Bericht door onnaj »

Ziet er super uit. De uitlaat hangt er mooi onder en is qua grootte ook perfect!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Helemaal mee eens onnaj...ik ben er ook tevreden mee.......thanks :toost:
Rickvr
Special member
Special member
BerichtenCOLON 747
GeregistreerdCOLON Di Sep 13, 2011 13:10

Bericht door Rickvr »

Ziet er goed uit! :D
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546

[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Kerstcadeautjes net op tijd binnen…… :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog een grappige km stand :)

Afbeelding
Luuk
Full member
Full member
BerichtenCOLON 377
GeregistreerdCOLON Zo Jun 21, 2009 11:38

Bericht door Luuk »

Ziet er goed uit Jaap! Misschien moet ik ook maar eens die hoodstruts kopen 8-) Vind de tellers van een facelift e10 er ook altijd heel erg gaaf eruit zien! En een mooie intake :roll: hahaha
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Thanks Luuk..... :D

Die hooddempers heb ik hier besteld. Goede prijs.... als ik ebay zo bekijk ligt de prijs daar toch wel wat hoger.....

http://sokietech.ecrater.com/p/3575704/ ... -hood-lift#

Volgende job.....pleurdeaudioeruit :lol:
PauluS87
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON Vr Jan 20, 2012 20:34

Bericht door PauluS87 »

Erg gaaf jaap! Ziet er mooi uit en die hks intake dient zijn doel denk ik wel :D Moet je ook maar net tegenkomen denk ik. Die dempers voor de motorkap vind ik ook erg leuk! Zal eens kijken of ze er voor de e11 ook zijn!
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Thanks Paul. ;)
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Poepoe….vandaag eens begonnen met operatie……verwijderdeaudio.

Was tot nog toe al een flinke klus. Ik heb nu alles vanaf het dasboard eruit….spaghetti zooi haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dan…..dan sluiten we de accu weer aan en dan….taaatuuutaaatuuu….gaat het alarm af. Wat een pokke herrie. Snel met het sleuteltje resette. Is die even uit begint die weer te loeien….accu klem er af…blijft loeien…..omai en nu? Kabeltje bij de toeter even losgehaald. Zit er ergens nog een toeter. Dit kon met het sleuteltje opgelost worden.
Volgende klus dus onder het dashboard en tunnelbak de kabels eruit halen.

Nu kan ik wel op zoek naar een hoedenplank en de bekleding wat bovenop het reserve wiel ligt…..iemand?
:turn-l:
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7606
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Da's nog een flinke klus geweest zo te zien :shock:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Klopt.....hele auto zat vol gebouwd 5x versterkers en 6x andere apparaten waarvan ik de naam niet ken. En dan die subwoofer..... :shock:
Nu nog twee apparaten die in het klepje links van het dashboard zit.....onder de tunnelbak zit nog wat.....ben er nog niet klaar mee :lol: :lol:
PauluS87
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON Vr Jan 20, 2012 20:34

Bericht door PauluS87 »

Wat een klere zooi zeg :o Mooi dat je er wat aan gaat doen!
Rickvr
Special member
Special member
BerichtenCOLON 747
GeregistreerdCOLON Di Sep 13, 2011 13:10

Bericht door Rickvr »

Jaap als je een keer tijd hebt moet je voor de grap eens heel dat systeem wegen. Dus inclusief kabels en subs enzo. Heb me eigen altijd al afgevraagd wat zoiets nu zou wegen.
Wel apart dat ze het reservewiel hebben laten liggen :lol:

En dat alarm heeft een eigen accu, dus zodra je aan de normale accu gaat zitten gaat het alarm af. En ja die maakt echt een kl*te geluid pffff
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546

[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Hahaha...ja ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. :lol: :lol: auto rijd nu iig al heel anders.

Ja die met die eigen accu heb ik los geknipt. Onder het dashboard zit ook ergens een lawaaimaker....onder de tunnelbak zit ook iets van het alarm. Kon gelukkig met het sleuteltje de boel uit zetten want het bleef maar loeien. Denkelijk zat de audio ook aan het alarm geschakeld of zo iets :shock: :shock:

Inmiddels hoedenplank gescoord....binnenkort maar eens op gaan halen in Breda :D :D
VVTI-2007
Special member
Special member
BerichtenCOLON 825
GeregistreerdCOLON Za Nov 06, 2004 17:01

Bericht door VVTI-2007 »

Breda das hier om de hoek, ik ga komende week de Mr2 laten keuren voor NL kenteken.
IS300H, MR2 en Aygo
Gebruikers-avatar
jaapio
President member
President member
BerichtenCOLON 1247

Bericht door jaapio »

Spannend vvti-2007. :D :D

Tja dan heb je eindelijk die audio eruit, althans vanaf het dashboard dan. Scheelt enorm wat rijden betreft.
Met audio hoorde ik altijd wat gekraak achterin als ik over een hobbeltje of zo reed. Nu dacht ik dat het gekraak weg zou zijn nu alles achter eruit is. jammer dan…gekraak was meer geworden. Boosdoener…. Op de hoeken van de achterklep zitten soort van rubbers. Die kraakte als een malle als de klep dicht is. Wat vet erop en het gekraak is weg.

Gisteren ook de gasveren van de achterklep vervangen. Die waren niet echt meer jofel.

Wat ik wel vreemd vind is dat nu de audio eruit is het stationair toerental een stuk hoger is gaan liggen als die koud is. Ook als die warm is dat een stukje hoger. Duurt ook lang eer het toerental zakt van koud naar warm. Wat kan dat nu zijn?

Vanmorgen al het spul wat ik er nu uit heb eens gewogen……poepoe…..zit nu tegen de 100kg aan. Dan heb ik het over de apparatuur, basbox, hoedenplank, kabels. Wat hout en zo wat ik weg gegooid heb kon ik dus niet mee wegen. Alles bij elkaar zit het wel over de 100kg.

Leuke verzameling :lol:
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY