Met de wietecc schokbrekers geen knal als ik over een drempel ga. Omdat mij net wat te stug was besloten de hele zwik te vernieuwen, dus Monroe Reflex, Monroe veerpoot lagers voor.
Eerste drempel een knal links voor. Nieuwe Monroe blijkt kapot te zijn. De 2de nieuwe Monroe, zelfde knal maar ietsje minder snel, ook die bleek kapot te zijn.
En nu dan maar Nipparts. Vandaag aan beide zijde vernieuwd. Eerste drempel…..knal….zelfde geluid, zelfde kant, links voor en nu komt de knal weer iets sneller als de vorige schokbreker.
Kan toch haast niet dat ik drie keer op rij een kapotte schokbreker krijg en nu van twee verschillende merken????
Nogmaals de ophanging gecontroleerd of er ergens speling is. dat was de vorige keer niet en nu ook niet. Veerpoot lagers weer gecheckt, tijdens het in elkaar zetten van de veerpoten en tijdens de montage, prima in orde geen speling.
De beide Monroe’s waren echt kapot. De eerste was al nat van de olie en bij de tweede voelde ik, als ik die met de hand indrukte, het punt waar de knal vandaan kan komen. Drie lui waren het er over eens dat ook de tweede kapot is. De monteur, de verkoper en ik.
En nu zou dan ook de derde het zelfde euvel hebben? Uiteraard is alles mogelijk maar ik begin nu te twijfelen……..maar wat kan het nog zijn?
Ga nu het volgende doen. Ik ga links voor de weitecc eens terug zetten en dan ben ik eens benieuwd of die knal er dan nog is. als dan de knal weg is dan moet het wel de schokbreker zijn….toch???
Ben er een beetje ziek van aan het worden