Yep ik mag de nieuwe eigenaar zijn van de E10 GTSi van Rick.
In een ver verleden al eens een E10 GXi gehad. Geweldige auto, vond ik toen al.

Hierna kwam de E11 facelift G6. Hele leuke auto maar vond um toch iets minder als de E10.

In die tijd reden we ook een Yaris T-sport.

Daarnaast ook nog wat Starletjes versleten….

Maar goed. We ruilen dan de Yaris en E11 in op een Avensis 2.0 T25 Wagon. Iets ruimer en trekt makkelijker een caravan.

Naast de Avensis hebben we dan nog de blauwe Starlet P8.
Het is mei 2013. Bloed kruipt waar het niet gaan kan. We lopen tegen een MR2 zzw30 aan uit het jaar 2000. In die 13 jaar heeft de MR2 pas 18600km op het klokkie. Kan je niet laten staan zo iets.
Cabrio tijdperk is aan gebroken. Caravan eruit. Avensis niet meer nodig. Die ook eruit. Toen al was het de bedoeling om een E10 te gaan zoeken.

Vind maar eens een mooie E10. Erg lastig. Aangezien onze dochter graag de blauwe P8 wilde hebben, wij geen mooie nette E10 konden vinden hebben we maar weer een Starletje erbij gekocht. Ditmaal een P9. Die hebben we nog steeds.

Sinds 2013 toch altijd met een scheef oog blijven uitkijken naar een E10. Liefst een GTSi natuurlijk.
Voor onze vakantie juni 2016 krijg ik van wel twee vrienden een berichtje dat er een mooie zwarte GTSi te koop staat. Ja heel mooi maar we gaan toch eerst op vakantie hoor.
Toch nog maar eens naar de advertentie kijken en dan zie ik dat de advertentie alweer weg is.
Eerst vakantie met de MR2. Weer lekker 2.5 week door Oostenrijk gescheurd.
Ik zei het al, met een scheef oog altijd nog uitkijken naar een E10.
En dan zie ik de GTSi van Rick weer te koop staan. Het is een pracht exemplaar. Tja…nu toehappen? Vind je ooit nog een mooie? Ik zie dan dat Rick hier een project topic heeft. Ik lees dat aandachtig door. We zouden stom zijn als we er niet voor zouden gaan. E10 erin, Starlet P9 eruit, zo besluiten we.

Na contact met Rick te hebben gelegd mogen wij ons sinds woensdag dus de trotse eigenaar noemen van deze mooie zwarte E10 GTSi.
En dan heeft de Starlet z’n plekke af moeten staan. Die staat nu op de straat en de E10 bij ons achterom

Zo dan, een nieuw project is geboren.
Een project? Ga je doen dan?
Tja, ik heb de onhebbelijkheid om van een auto altijd iets van me zelf in te leggen. Zoek altijd wel naar verbeter puntjes. Zijn die er dan? Is een schitterende GTSi.
Nu heb ik gisteren eens wat rond gereden. Tjongejonge…..wat een audio installatie zit daar in zeg. Vind ik dat wel leuk? Leuk genoeg om het te laten zitten???
Om te beginnen heb ik gisteren dat vriendelijke handje van de spiegel af gehaald. En dan de binnen verlichting. Doet het wel, doet het niet. Dat ook maar eens na gekeken. Slecht contactje misschien. Zo te zien is het lampje nog goed. Stroom is er ook. Massa is ook goed. Ander lampje erin….doet het normaal dus oude lampje was toch niet zo goed.
Hahahaha….de eerste stappen zijn gezet.
En die audio. Werkelijk ongelooflijk hoe dat is ingebouwd. Heel professioneel. Maar wil ik dat wel? Welleuk, klinkt als…..een trommelvlies kraker…tjongejonge.
Nee….het is leuk….voor iemand anders ja. Dat gaat er in de toekomst toch echt uit. Beetje muziek in de auto vind ik wel leuk maar heb toch liever wat ruimte.
Toekomstplannen? Terug brengen naar origineel wat audio betreft dus. De hele zwik eruit dus.
Wanneer? Geen idee.
By the way Rick…..der zat nog een cd in de Alpine….zette die per ongeluk aan….kon meteen aan de antidepressiva hahahaha….
Zo dan….weer back ik Corolla land…..